Ročně se tak podle statistik prodá až 300 tisíc podvodně upravených ojetých vozů, kupující tím přichází až o 27 miliard korun. Tyto praktiky přitom ohrožují i bezpečnost silničního provozu a mají negativní dopad na životní prostředí, říká pirátský poslanec Ondřej Polanský, který se podvodům s ojetými auty dlouhodobě věnuje. Podle něj se o problému ví již řadu let, vláda ale dosud žádné pořádné řešení nepředstavila, na což doplácí nejvíce občané. Piráti tak připravují vlastní návrh legislativy, který by měl situaci napravit.
„Na českém trhu se ročně prodá asi 300 tisíc ojetých vozů se stočeným tachometrem, většinou jde o bývalá firemní auta. To představuje bezmála tisíc trestných činů podvodu denně, které z drtivé většiny zůstávají neodhalené a nepotrestané,“ popisuje Polanský.
„Jde o propracovanou kriminální činnost, kterou provází i manipulace s údaji v servisních knihách a v knihách jízd firemních vozů. Za velmi zvláštní považuji i to, že digitální GPS knihu jízd umožňují dodavatelé průběžně editovat a originální data o najetých kilometrech se mažou už po několika měsících. U mladších vozů by přitom mohly snadno poskytnout důkaz a sloužit jako cenný zdroj informací,“ poukazuje Polanský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV