Pourová (ANO): Přidělování vyhrazených stání pro invalidy upravují nová pravidla

29.02.2020 11:17 | Zprávy

V Hradci Králové jsou zhruba čtyři stovky parkovacích míst pro invalidy, která jsou vyhrazena na konkrétní registrační značku automobilu. Doposud město tato místa přidělovalo bez omezení držitelům průkazů ZTP a ZTP/P v místě bydliště.

Pourová (ANO): Přidělování vyhrazených stání pro invalidy upravují nová pravidla
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

Rada města tento týden přijala pravidla, která jednoznačně stanoví, komu bude v Hradci Králové takové místo přiděleno, neboť na ně ze zákona nárok nevzniká. Pravidla zároveň přispějí ke zvýšení transparentnosti celého procesu přidělení vyhrazeného parkovacího místa pro invalidy a zabrání zneužívání přidělení míst.

„V dnešní době je prakticky na celém území města velký nedostatek parkovacích míst. Abychom dali pevný řád přidělování vyhrazených míst držitelům průkazů ZTP či ZTP/P a zabránili zneužívání systému, vytvořili jsme poměrně jednoduchá a logická pravidla, která musí žadatel dodržet,“ vysvětluje Věra Pourová, náměstkyně primátora pro oblast správy městského majetku. „Jsem přesvědčená, že podle těchto pravidel město umožní zřídit při splnění stanovených podmínek vyhrazené parkování všem, kteří to skutečně potřebují. Pochopitelně se může objevit případ, kdy bude třeba zohlednit objektivní okolnosti a případně umožnit výjimku. Věřím ale, že k takovýmto situacím bude docházet minimálně.“

Rozhodnutí o zřízení vyhrazeného parkovacího místa vydává silniční správní úřad, podmínkou je ale souhlas odboru správy majetku města. Vedle standardního požadavku, že vyhrazené místo bude v místě, kde parkování není v rozporu s platnými předpisy, město v pravidlech stanovuje další podmínky, které musí žadatel jako držitel průkazu ZTP či ZTP/P splňovat. „Zřízení vyhrazeného parkovacího stání město umožní pouze trvale bydlícím v Hradci Králové, a to přímo v místě trvalého bydliště. Žadatel může mít pouze jedno vyhrazené stání a zároveň nesmí mít jinou možnost parkování, například na vlastním pozemku. Současně musí být majitelem automobilu, pro který se vyhrazené místo zřizuje, popřípadě musí být zákonným zástupcem,“ přibližuje náměstkyně Pourová. Pravidla zároveň vyjmenovávají formy postižení, která držitele průkazu ZTP či ZTP/P opravňují požádat o vyhrazení parkovacího stání a týkají se především pohybového omezení.

Město bude souhlas s vyhrazeným parkovacím stáním vydávat na dobu jednoho roku, poté o něj musí jeho uživatel znovu požádat. „V rámci poskytnutí souhlasu na další období budeme zohledňovat i to, zda žadatel na vyhrazeném místě skutečně parkuje, respektive zda v místě bydliště neparkuje na jiném parkovacím stání,“ dodává Pourová.

Za užívání vyhrazeného parkovacího stání žadatel nic neplatí, pouze hradí náklady spojené s instalací potřebného dopravního značení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Stržínek (ANO): Že by další sociální experiment Fialovy vlády?

10:21 Stržínek (ANO): Že by další sociální experiment Fialovy vlády?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k prohlášení premiéra Fialy o vyrovnání českých a něm…