Premiér Sobotka: Podařilo se nám odblokovat neblahé dědictví předchozích vlád

29.06.2016 13:33 | Zprávy

Premiér Bohuslav Sobotka na okraj Evropské rady jednal s předsedou Evropské komise Jean-Claude Junckerem. Ten potvrdil, že vyjednávání české vlády s Evropskou komisí o problematice EIA dospělo do zdárného konce. Jedná se o jeden ze zásadních úspěchů českého kabinetu, který tak ukončil dlouholetý problém a Česká republika může pokračovat v dostavbě páteřní dopravní infrastruktury. Premiér Sobotka se s předsedou Evropské komise věnoval také tomu, jak bude Komise reagovat na český požadavek podpory zemědělců, kteří musí čelit propadu výkupních cen i nepříznivým klimatickým podmínkám.

Premiér Sobotka: Podařilo se nám odblokovat neblahé dědictví předchozích vlád
Foto: Hans Štembera
Popisek: Premiér České republiky Bohuslav Sobotka

„Finální dohoda s Evropskou komisí o EIA je ukázkou efektivní spolupráce mezi ČR a Evropskou komisí. Podařilo se nám odblokovat neblahé dědictví předchozích vlád a nyní konečně můžeme plynule dostavit dopravní tepny v ČR za významné pomoci evropských prostředků,“ uvedl předseda vlády.

Dohoda s Komisí se týká vybraných prioritních dopravních staveb, které jsou v pokročilé fázi přípravy a jsou součástí Transevropské dopravní sítě. Ta hraje významnou roli v dobudování jednotného trhu. Dosažená dohoda bude mít pozitivní dopad jak z dopravního, tak ekonomického hlediska. Dalším krokem nyní bude projednání vyjednaného legislativního řešení, které schválila vláda v červnu, v Poslanecké sněmovně.

Při setkání s předsedou Evropské komise projednal premiér Sobotka také otázku, které se věnovalo rovněž zasedání Evropské rady, a sice kritickou situaci v evropském zemědělství, a zdůraznil také potřebu zmírnit nerovnováhu na komoditních trzích. Česká republika iniciovala projednání nutnosti další podpory pro sektory mléka a vepřového masa, kterou podpořily všechny ostatní členské státy, a Evropská komise tak má od členských států jasné zadání, jak dále postupovat.

„Zdůraznil jsem, že v návaznosti na dnešní jednání očekáváme, že Komise předloží nejpozději v červenci konkrétní návrhy, které pomohou našim zemědělcům překonat přetrvávající obtíže," řekl premiér Sobotka.

Prioritní dopravní záměry 
D3 České Budějovice, bypass - (D3 0310/I Úsilné - Hodějovice and D3 0310/II Hodějovice - Třebonín)
D6 bypasses of Řevničov, Lubenec, Krušovice - (D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; and D6 Nové Strašecí - Řevničov)
D48 Frýdek Místek, bypass
D35 Opatovice - Ostrov - (D35 Opatovice nad Labem - Časy and D35 Časy - Ostrov)
D49 Hulín – Fryšták
D55 Otrokovice bypass, south-east section
D11 1106 Hradec Králové – Smiřice
I/11 Ostrava, prolongation of Rudná road
D1 0136 Říkovice – Přerov
Modernization of railway track Sudoměřice – Votice

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pokorná Jermanová (ANO): Kandidát na eurokomisaře Josef Síkela - žádné překvapení

21:03 Pokorná Jermanová (ANO): Kandidát na eurokomisaře Josef Síkela - žádné překvapení

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke "grilování" Jozefa Síkely v Evropském parlamentu