Hlavní město spouští další vlnu kampaně k očkování. Reaguje tak na zmenšující se zájem o posilující dávky a také na skutečnost, že od dnešního dne je zpřístupněno očkování třetí dávkou i pro děti starší 12 let. Praha zároveň upozorňuje na nutnost pravidelného testování a zodpovědného chování ke snížení šíření nákazy. Kampaň znovu vznikla ve spolupráci Magistrátu hl. m. Prahy a agentury DDB Prague.
„Představujeme další fázi komunikační kampaně k očkování, která reaguje na potřebu posilovacích dávek. Navazujeme tak přirozeně na komunikační aktivity magistrátu z minulého roku, díky kterým se pražská propagace očkování stala nejlepší reklamní kampaní v Česku za rok 2021 v rámci dlouhodobého projektu Reklamní katovna na webu mediar.cz,“ říká primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
Odborníci silně doporučují přeočkování obzvláště v tomto období, kdy se v populaci masivně šíří mutace omicron a vrchol této vlny se očekává v prvních únorových týdnech. I proto Magistrát hl. m. Prahy právě nyní spouští novou kampaň k očkování proti onemocnění covid-19. Navazuje tak na úspěšnou spolupráci s agenturou DDB Prague a především pak na pozitivní vnímání předešlých kampaní založených na přesmyčkách a jazykových hříčkách.
„Největší odměnou za kampaně, které na magistrátu k tématice očkování vznikly, je pro město především vysoká proočkovanost Pražanů. Praha nabízí širokou nabídku očkovacích center a nyní se ještě uvolňují další termíny v?souvislosti s?tím, že někteří nemohou kvůli nákaze omikronem přijít, tudíž je aktuálně možnost nechat se naočkovat velmi rychle,” doplňuje primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
Hlavní důraz je tentokrát kladen na posilující dávky očkování, neboť je prokázáno, že očkování snižuje virovou nálož v populaci, což zmenšuje riziko vývoje dalších a dalších variant viru. Zejména ale ovlivňuje průběh nemoci samotné, chrání před těžkým průběhem a následnou hospitalizací v nemocnici.
Očkovaných lidí bez posilující dávky se letos v lednu nakazilo koronavirem skoro stejně jako neočkovaných. Čtyřikrát méně pravděpodobná je nákaza u lidí, kteří mají i posilující dávku vakcíny. Vyplývá to z dat o vlivu očkování na nákazy, která publikuje Ministerstvo zdravotnictví ČR. Hospitalizace je v lednu u neočkovaných zatím čtyřikrát pravděpodobnější než u lidí se dvěma dávkami vakcíny a sedmkrát pravděpodobnější než u lidí s posilující dávkou.
Stejně jako při předešlých kampaních sází hlavní město na přiměřenou odlehčenost a především na pozitivní vyznění kampaně. Jednotlivé vizuály pracují se zdrobnělinami slov, které symbolizují známé symptomy covid-19, jako je kašel, rýma, teplota, únava, které se díky posilující dávce prokazatelně snižují. Důraz je tak kladen na finální efekt posilující vakcíny, nikoli na prvotní symptom. Zvýrazněná zdrobnělá varianta příznaku se snaží zaujmout na první pohled neobvyklým tvarem slova: TEPLŮTEČIČKA, RÝMIČIČIČKA, KAŠLÍČEČEK, ÚNAVIČIČKA.
„Naše třetí očkovací kampaň je opět postavená na hře s českým jazykem. Prostřednictvím zdrobnělin odlehčeným způsobem zdůrazňujeme snížení příznaků covidu u lidí, kteří dostali posilovací dávku. Zároveň je vyzýváme, aby se i nadále chovali ohleduplně a nechávali se vzhledem k současné situaci pravidelně testovat,“ dodává Amila Hrustic B., Creative Director agentury DDB Prague.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.