Výstavba severní části pražského silničního okruhu se o krok přiblížila. Zástupci hlavního města Prahy, Středočeského kraje a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si potvrdili naplánované trasování okruhu v Zásadách územního rozvoje (ZÚR) na vlastních územích a zájem úzce spolupracovat nejen mezi sebou, ale i se starosty dotčených středočeských obcí. Koordinačního jednání se zúčastnili pražský primátor Zdeněk Hřib, jeho náměstek pro oblast dopravy Adam Scheinherr, náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování Jiří Snížek, radní pro oblast silniční dopravy Karel Bendl a zástupci ŘSD a firmy Pragoprojekt.
Pražský primátor Zdeněk Hřib uvedl, že Praha vítá velmi úzkou spolupráci všech zainteresovaných stran při koordinaci významné stavby. „Je nutné připomenout, že okruh nemá sloužit jen k tomu, aby se lidé z ostatních regionů dostali snadněji do Prahy, ale aby se ulevilo dopravě v Praze tím, že bude odvedena tranzitní doprava z části metropole,“ řekl primátor Hřib. Součástí výstavby okruhu by měly být i propojky mezi okruhem a širším centrem města. „Budeme zadávat studii, která by měla určit, kudy propojky v severovýchodní části města vést,“ doplnil náměstek primátora Adam Scheinherr.
Na jednání se řešila dostavba úseků 518, 519 a 520, tedy spojnic Ruzyně, Suchdola, Březiněvsi a Satalic. „Dopravní zatížení Prahy i Středočeského kraje neustále roste a dostavba severní části okruhu je pro oba regiony klíčová. Praha zprostředkovala koncept dopravní zátěže, my naopak zajišťujeme stabilní trasu v ZÚR na svém území. Stavbu jako takovou zajišťuje ŘSD,“ uvedl náměstek hejtmanky Jiří Snížek a pokračoval: „Kromě potvrzení stabilizované trasy jsme si potvrdili vůli o dobudování okruhu ze strany dvou samosprávných celků.“
Pražský okruh je tedy klíčovou stavbou, která usnadní dopravu ve dvou územně samosprávných celcích a mnoha středočeským obcím odlehčí, stejně jako v případě Prahy, od tranzitní dopravy. „V zásadě lze také říct, že dokončený okruh, který zde bohužel chybí desítky let, dopomůže k nižší zátěži na středočeských silnicích II. a III. třídy, což se podepíše v jejich lepší správě a delší životnosti v případě rekonstruovaných úseků,“ připojil radní Karel Bendl.
Praha a Středočeský kraj intenzívně spolupracují už delší dobu. Příkladem dobré koordinace je příprava objízdných tras při rekonstrukci Barrandovského mostu (otevření písnických sjezdů v jižní části okruhu) a při dalších stavbách na hranicích kraje a hlavního města. Termín, kdy řidiči poprvé vyjedou na nový úsek, zatím nepadl. Hotové jsou zatím západní a jižní části mezi Ruzyní a Modleticemi a úsek mezi Satalicemi a Běchovicemi. V přípravě je i úsek č. 511 mezi Běchovicemi a dálnicí D1, resp. Modleticemi.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV