Díky tomuto projektu bylo v české metropoli nainstalováno více než 460 senzorů, které byly umístěny do kontejnerů na tříděný odpad. Aktuální data s informacemi o skutečné zaplněnosti jednotlivých kontejnerů poté byla k dispozici do projektu zapojeným městským částem a rovněž i všem Pražanům prostřednictvím aplikace Moje Praha.
Hlavním cílem tohoto pilotního projektu, jehož realizace byla schválena Radou hlavního města Prahy v první polovině roku 2018, bylo vytvoření nástroje, který umožní on-line dohled stavu zaplněnosti u vytipovaných sběrných nádob na tříděný odpad (papír, plast, čiré sklo, barevné sklo, nápojové kartóny a kovové obaly). Ambicí tohoto nástroje bylo poskytnout nové informace o výtěžnosti a pomoct tak zpřesnit a kvalifikovat rozhodování o směřování výdajů v oblasti investic do četnosti svozů a tím pádem optimalizovat svoz odpadu v hlavním městě. Samotný pilotní provoz poté běžel od 1. února 2019, a to po dobu dvanácti měsíců.
„Chytré město je městem, které se detailně zabývá přírodními zdroji a odpady, které produkuje. Koncepce Smart Prague vychází z předpokladu, že moderní metropole zcela zpracovává a využívá komunální odpad i odpadní a dešťovou vodu. Zároveň zajišťuje čistotu města optimalizace svozu odpadů na základně aktuálních dat, která jsou dostupná v reálném čase. A právě projekt „Chytrý svoz odpadu“ se optimalizací svozu odpadu do značné míry věnuje. Zároveň projekt také přispívá k naplňování klimatických cílů, ve kterých si Praha stanovila snížit emise CO2 do roku 2030 o 45 % a stát se kompletně karbonově neutrální do roku 2050,“ dodává k projektu pražský primátor Zdeněk Hřib.
Celkem bylo v české metropoli nainstalováno 464 senzorů do nádob se spodním výsypem, z toho 424 pro měření zaplněnosti a 40 senzorů pro detekci ucpání vhozové šachty u podzemních kontejnerů. Senzory zasílají data o aktuální hladině odpadu v nádobě v pravidelných intervalech 6x denně do datové platformy hlavního města Golemio. U 20 kusů podzemních nádob na papír a 20 kusů podzemních nádob na plast je pomocí dalšího senzoru testováno detekování ucpání vhozové šachty. Tím by v budoucnu mělo dojít k zamezení situace, kdy se kvůli ucpání hromadí nepořádek u nezaplněného kontejneru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV