Jedním z argumentů pro omezení tranzitu kamionů ve Velkomoravské ulici, který používám při komunikaci s ministerstvem dopravy, je její vysoké dopravní zatížení. A data hrají v náš prospěch. Z nejnovějšího sčítání dopravy, které loni dokončilo ŘSD, vyplývá, že Velkomoravskou ulicí mezi ulicemi Brněnská a Schweitzerova projede až 40 tisíc vozidel za den!?
Průzkum také uvádí, že za pět let od posledního monitoringu narostl počet těžkých vozidel na silnicích o 16 %. Ministerstvo dopravy nám však pořád tvrdí, že omezit tranzitní nákladní dopravu ve Velkomoravské ulici nelze.
Dopravní zátěž olomouckých ulic by mělo zmírnit alespoň dobudování křelovské spojky v roce 2027 a zprovoznění východní tangenty, které je v plánu o rok později. Doufám, že aspoň v tomhle bude stát svižný a tahle šílená zátěž pro město se spraví.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV