Primátor Žbánek: Budeme znovu jednat o podchodu pod železnicí ve Václavkově ulici

17.03.2019 22:24 | Zprávy

Další jednání ohledně přímého propojení ulic Václavkova a Na trati připravuje primátor Olomouce Mirek Žbánek.

Primátor Žbánek: Budeme znovu jednat o podchodu pod železnicí ve Václavkově ulici
Foto: anoolomouc.cz
Popisek: Miroslav Žbánek

Jak informoval radu města, reálnou variantou, která je nadále ve hře, je podchod pod železniční tratí. Primátor se chystá vyjednávat se zástupci majitele železniční trati i se Státním fondem dopravní infrastruktury.

„Plně rozumím přání obyvatel této lokality, že přímé spojení obou ulic je pro ně důležité a výhodné. Současně ale musím brát v potaz i stanovisko Správy železniční dopravní cesty, které uvedená železniční trať patří. Proto se snažíme prosadit řešení, dobré pro občany a akceptovatelné pro SŽDC,“ vysvětlil primátor Mirek Žbánek.

Vybudování nové lávky je nereálné kvůli vysokým nákladům a novým přísnějším normám, které by vyžadovaly například bezbariérovost takové stavby. Úrovňový přechod, který by preferovali místní obyvatelé, což potvrdili i v petici z ledna tohoto roku, je problémem zejména z pohledu bezpečnosti provozu na trati. SŽDC městu proto doporučuje zvolit přibližně stejně nákladnou stavbu podchodu. Na úrovňový přechod s veškerým elektronickým zabezpečením i na podchod jsou odhadovány náklady ve výšce zhruba 20 milionů korun. Na stavbu podchodu je přitom reálné získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Součástí studie stavby bezbariérového podchodu jsou i parkové úpravy přilehlé lokality včetně umístění herních prvků pro děti.

„Budu tedy nadále jednat se SŽDC a spolu s oblastním ředitelem navštívíme Státní fond dopravní infrastruktury, kde bychom se pokusili vyjednat co nejlepší podmínky pro tuto investici,“ dodal primátor Olomouce. Odbor strategie a řízení současně projedná studii „Podchod pod železniční tratí při ulici Václavkova“ v komisích architektury a dopravy a také s komisí městské části Olomouc – západ.

Spojení obou ulic přes frekventovanou železniční trať zabezpečovala do roku 2017 kovová lávka. Mostní stavba, vybudovaná v roce 1984, byla ve špatném stavu a navíc neplnila dnešní normy, například požadavek na bezbariérovost. Kvůli havarijnímu stavu byla lávka v roce 2017 uzavřena a v následujícím roce demontována.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Exner (STAN): 20 let se Čechům o euru lže

22:31 Exner (STAN): 20 let se Čechům o euru lže

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k euru.