Původní ocelová lávka byla kvůli havarijnímu stavu po 23 letech existence loni v létě stržena. Už v roce 2016 pořídil tehdejší odbor koncepce a rozvoje studii, která navrhovala přechod přes koleje ve stopě lávky, který by byl vybaven zabezpečovacím zařízením.
„Loni v únoru zástupci Správy železniční dopravní cesty k variantě přechodu uvedli, že kvůli výhybce na odstavnou kolej bude nutné vést nový sdělovací kabel až do železniční stanice Olomouc hlavní nádraží, což představuje navýšení původních nákladů až o dalších deset milionů korun,“ poznamenal primátor Mirek Žbánek. Přechod by znamenal i nárůst hlukové zátěže ze zvukové signalizace a další provozní náklady na údržbu. „Proto Správa železniční dopravní cesty sama navrhla zřízení podchodu, na jehož stavbu by bylo možné čerpat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ dodal primátor. O půl roku později oznámilo Oblastní ředitelství SŽDC, že by investorem podchodu mělo být naopak město.
Snesením lávky vznikl dlouhý úsek bez možnosti legálního překonání trati chodci a cyklisty. Mnozí proto chodí přes trať nelegálně v prostoru bývalé lávky stejně jako u zahrádek v Kašparově ulici.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV