Po devíti měsících se do ulice 8. května v centru Olomouce vrátil opět běžný život. Ulice je nyní oproti původnímu stavu v mnoha ohledech výrazně vylepšená. Zcela v novém je tramvajové trať, přičemž ta původní už dosluhovala, nové jsou i inženýrské sítě a povrchy silnice i chodníků. Změnil se ale i dopravní režim: polovina ulice se nyní stala pěší zónou. I ve druhé polovině ubyla místa pro parkující auta ve prospěch chodců.
Rekonstrukci v ulici 8. května si vyžádal především stav tramvajové trati. Při té příležitosti se ale město rozhodlo udělat rekonstrukci celé ulice, tedy inženýrských sítí, vozovky, chodníků, trolejového vedení, veřejného osvětlení a změnit také dopravní řešení celé ulice. Součástí stavby, kterou prováděla společnosti IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, byla i úprava křižovatek s ulicemi Zámečnická, Opletalova, Slovenská a U Hradeb a oprava oblouku u Koruny.
„Byla to organizačně náročná akce, jelikož se odehrávala uprostřed městské památkové rezervace, v ulici s mnoha obytnými i komerčními prostorami. Navíc zde probíhaly další stavební aktivity, a to oprava kostela svatého Mořice a úprava parteru domu na rohu ulice 8. května a náměstí Národních hrdinů. Průběh oprav ovlivňovala i pandemie koronaviru, kdy se firma musela vypořádat se zpožděnými dodávkami od subdodavatelů,“ popsal průběh stavbu investiční náměstek primátora Martin Major. Nyní je vše hotovo a připraveno k užívání pro veřejnost. „Důležitým výsledkem je podle nás kvalitně opravená ulice a mnohem modernější a tišší provoz tramvají,“ doplňuje primátor Mirek Žbánek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV