Již v červnu letošního roku požádala Praha společně se společností ŠKODA AUTO, a. s., a Českým vysokým učením technickým o zapojení do mezinárodního projektu MOBILUS, v rámci kterého jsou rozvíjeny projekty v oblasti autonomní dopravy a parkování či datových analýz za účelem získávání informací pro plánování tras. Včera podepsané memorandum nastavuje spolupráci v návaznosti na memorandum o budoucnosti českého automobilového průmyslu uzavřené mezi vládou České republiky a Sdružením automobilového průmyslu z října 2017.
„Spolupráce mezi městem, soukromým sektorem a vědeckou obcí je nezbytná pro úspěšné zavádění inovativních řešení a umožňuje nám lépe reagovat na přelomové trendy například v oblasti elektromobility. Hlavní město Praha chce podpořit rozvoj ekonomiky založené na vývoji, inovacích a nových technologiích a spolupráce se ŠKODOU AUTO a Fakultou dopravní ČVUT je z tohoto hlediska zcela zásadní,“ uvedla pražská primátorka Adriana Krnáčová.
Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier k podpisu memoranda o spolupráci dodal: „Podpisem memoranda podnikáme další důležitý krok na cestě od výrobce automobilů k Simply Clever Company pro nejlepší řešení mobility.“
Deklarace podpory reflektuje koncepci Smart Prague 2030, která si jako jednu z klíčových priorit definovala oblast mobility budoucnosti a ve které si město vytyčilo za cíl učinit dopravu v Praze čistou, sdílenou, inteligentní a samořídící. „Vzájemná spolupráce je zcela v souladu s Koncepcí Smart Prague do roku 2030, která si stanovila učinit z Prahy významnou metropoli zajišťující svým obyvatelům, návštěvníkům i turistům komfortní dopravu, a právě spolupráce se ŠKODA AUTO a ČVUT nám napomůže stanovené cíle naplnit,“ uvedl Michal Fišer, generální ředitel městské společnosti Operátor ICT, a.s., která má na starost rozvoj projektů inovativních řešení v hlavním městě.
Spolupráce mezi Prahou, ŠKODOU AUTO a ČVUT si klade rovněž za cíl snížení emisí pocházejících z dopravy, zlepšení mobility občanů a komfortu cestování v hlavním městě či zvýšení spolehlivosti a efektivity dopravy v Praze. „Jsme připraveni poskytnout maximální součinnost na globálních projektech ŠKODA AUTO, například při zavádění autonomní mobility do praxe,“ dodala primátorka Prahy Adriana Krnáčová.
Jednou z oblastí, na kterou se chce hlavní město soustředit, je podpora elektromobility v Praze. Stávající síť nabíjecích stanic v Praze není pro očekávaný rozvoj elektromobility dostatečná. V tomto směru má Praha oproti jiným evropským metropolím co dohánět a proto se zaměří na vybudování infrastruktury dobíjecích stanic. Do konce roku 2019 bude v ulicích Prahy vybudováno celkem 50 rychlonabíjecích stanic a 9 středně rychlých nabíjecích bodů. „Naše strategie spočívá v tom, že po vyhodnocení pilotních projektů bychom se měli zaměřit na plošné zavádění čisté mobility s přispěním zdrojů z evropských strukturálních fondů, komunitárních programů Evropské komise nebo využitím dalších finančních nástrojů,“ uvedl generální ředitel Operátora ICT, a.s. Michal Fišer.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV