Zvýhodněním tohoto dodavatele tak bude nadále deformovat tržní prostředí. Problém je, že tyto rámcové dohody jsou bez jasných pravidel přidělovány několika málo dodavatelům. Je to jako kdyby uzavřeli rámcovou dohodu s jediným výrobcem automobilů a se zbylými se nebavili, což je zcela proti duchu veřejných zakázek a principu rovné soutěže.
Na problematičnost tohoto stavu bylo ministerstvo upozorněno již v roce 2018, ale od té doby nepodniklo žádné kroky k nápravě. Další dodavatelé, mnohdy i velmi renomovaní, nemají možnost se zapojit, a to i přesto, že opakovaně projevují zájem. To vede k nežádoucímu zafixování trhu a stagnaci, protože veřejná správa garantuje jistý zisk stávajícím výrobcům, ale nedá prostor inovátorům.
Je skvělé, že se ministerstvo snaží o zjednodušení administrativy, avšak není férové to udělat pro hrstku vybraných dodavatelů, a tím znevýhodnit všechny zbylé. A to za situace, kdy produkty těchto dodavatelů rozhodně nejsou nedostižné. Některé z nich jsou totiž dávno překonané, zbytečně drahé, nebo trpí závažnými bezpečnostními problémy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV