Scénářů, jak s nimi v případě odkupu naložit, je několik. Praha je může koupit a odstranit, pak ale vyhodí spoustu peněz z okna. Může je začít provozovat sama, což by dávalo smysl a město to mělo udělat už dávno. Nebo je může pronajímat jiné reklamní agentuře. Nesmíme ale zapomínat, že velká část citylightů po Praze nemá stavební povolení, takže město v zásadě začne jednat o odkupu černých staveb.
Materiál navrhl radní Hroza za TOP 09. Rada ho jednomyslně schválila, což by nebylo nic podivného. Kdyby nesouhlasili i Piráti, kteří proti reklamám ve městě vždy velmi bojovali. Co za jejich souhlasem je?
Dovolte mi připomenout, že před 4 lety vyplynula na povrch informace, že se pirátská zastupitelka Michaela Krausová scházela se souzeným manažerem JCDecaux Tomášem Tenzerem. Na super transparentním webu Pirátů ale záznamy o těchto schůzkách nebyly. Prý nešlo o lobbing tak o schůzkách nebylo potřeba informovat. O co tedy šlo? Tenzer v předcházejících komunálních volbách za Piráty kandidoval a Pirátská strana dostala od JCDecaux v předvolební kampani až 75% slevu.
Jaké je tedy spojení Pirátů a JCDecaux? Kdo na prodeji reklamních ploch vydělá?Budu určitě chtít, aby se případným odkupem reklamních ploch zabýval kontrolní výbor. A myslím, že Piráti by to měli chtít taky.
Pro připomenutí posílám ještě články, které se tématu věnovaly ZDE a ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV