Kdo je Lídr školy? Ten, který vede ostatní.
Na doprovodné fotce se zdá, že vidím spoustu možností, jak být dobrým lídrem. Dnes se soustředím na pedagogické lídrovství. Cíl je mít dobré lídry pedagogického procesu se schopností efektivně řídit a vést pedagogický tým za účelem zvyšování kvality výuky.
V květnu jsem se totiž byla podívat na vzdělávání ředitelů a ředitelek škol, přes program Lídr školy. Zaujal mě moderní přístup, hodně odkazů na studie a prokazatelnou dobrou praxi, a přitom akční, týmový způsob práce. Viděla jsem, že účastníci programu mají výuku a prokazatelné výstupy učení dětí velmi na srdci, stejně tak ale i bezpečné klima pro všechny ve škole.
Jedná se samozřejmě hodně i o vztahy mezi žáky, ale i o vztahy ve sborovně.
Zkrátka celá paleta témat, od právních, finančních a manažerských až po ta odborně pedagogická. Navíc navržené škálování projektu umožní, aby se takto vzdělávali zájemci o ředitelování i současné vedení škol i v příštích letech.
Proto navrhujeme spolu s Jakubem Michálkem podporu projektu Národního pedagogického institutu s názvem Lídr školy, konkrétně posílením rozpočtu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy v této kapitole, ať posílíme rozvoj schopností ředitelů vést pedagogický proces a pracovat s kulturou škol.
V programu je v současné době 72 začínajících ředitelů a zástupců ředitele, což je dvojnásobek kapacity předchozího programu Ředitel naživo, na nějž navazuje. Je to investice do vzdělávání našich dětí. Ředitelky a ředitelé nemají být jen správci budov. Mají být skutečnými hybateli změn v našem školství. Tak jim držím palce, ať se jim to i díky Lídrovi školy daří.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV