Přípravy Krajského akčního plánu vzdělávání v hlavním městě Praze (KAP) pokročily formálním schválením analýz potřeb v metropoli a potřeb škol na úrovni Rady hlavního města Prahy. „Tyto výchozí dokumenty pro přípravu samotného akčního plánu budou v nadcházejícím období zpracovány tak, aby bylo možné na základě zjištěných potřeb stanovit priority, kterými bude město rozvíjet oblast vzdělávání,“ vysvětluje radní Irena Ropková.
Analytický dokument se dělí na části, v jejichž rámci byly potřeby analyzovány. Mezi tyto části patří podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, podpora polytechnického vzdělávání, podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, rozvoj kariérového poradenství, rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání, podpora inkluze a též rozvoj infrastruktury středních škol a vyšších odborných škol. „Tyto části představují povinnou část analýzy, v rámci přípravy krajského akčního plánu v hlavním městě jsme dále do analýzy zařadili takzvané nepovinné části, které představují krajská specifika v oblasti vzdělávání. V Praze tyto nepovinné části představuje podpora výuky cizích jazyků, rozvoj kompetencí v oblasti informačních a komunikačních technologií a též oblast sociálního klimatu na školách,“ upřesnila radní Ropková.
Druhou analýzu představuje analýza potřeb škol na území metropole, kterou prostřednictvím dotazníkového šetření za účasti 90 % škol v hlavním městě zpracoval Národní ústav pro vzdělávání (NÚV). „Výsledky tohoto unikátního šetření ukazují, že školy v hlavním městě potřebují v oblasti takzvaných povinných intervencí především rozvoj infrastruktury, podporu kompetencí k podnikavosti, kreativitě a iniciativě a rovněž podporu odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů,“ řekla Irena Ropková.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV