V roce 2024 je plánováno zprovoznění rychlostní silnice S3 v Polsku, na kterou v Česku naváže dlouho očekávaný úsek D11. Trutnovský starosta proto svolal jednání k aktuálnímu stavu výstavby dálnice D11 v úseku od Trutnova po státní hranici s Polskem. Pozvání přijal generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl, ředitel Správy Hradec Králové ŘSD ČR Marek Novotný a starostové dotčených obcí – Královec, Bernartice, Zlatá Olešnice a Žacléř. „Starostové těchto obcí se na nás často obraceli, že nemají dostatek informací o průběhu příprav a termínech zahájení a dokončení dálnice. Proto jsem požádal generálního ředitele ŘSD, aby přijel a informoval nás osobně. Myslím si, že i pro něj šlo o zajímavou zpětnou vazbu, co jednotlivé obce trápí, jaké jsou jejich obavy a jaká řešení navrhují,“ zdůvodňuje jednání Michal Rosa, starosta města Trutnova.
Stavba této části dálnice je největší soutěží připravovanou ŘSD za posledních 10-15 let, má hodnotu 13 miliard korun. Současně jde o jednu z nejkomplikovanějších staveb, a to kvůli tunelům a mostním konstrukcím.
Generální ředitel ŘSD na schůzce informoval o tom, že:
V průběhu roku 2023 chce ŘSD získat všechna stavební povolení na hlavní trasu.
Na konci roku 2022 bylo zahájeno výběrové řízení na dodavatele stavby. Během léta by měly být známy výsledky, kdo úsek Trutnov-státní hranice s Polskem postaví.
Samotná stavba by tak mohla být zahájena už na konci letošního roku. Harmonogram je plánován na 42 měsíců, dokončení se tedy předpokládá v roce 2027.
Už v tuto chvíli probíhají přípravné práce, jako například kácení stromů, a na jaře se začne s archeologickým průzkumem.
Úsek k hranici je rozdělen na dvě části. První, který bude přímo napojen na polskou S3, bude dlouhý 3 km a jeho výstavba potrvá 18 měsíců. Dokončen by měl být v roce 2025. Druhý, vedoucí do Stříteže u Trutnova, by měl být hotov o 2 roky později.
Příští rok ŘSD začne se stavbou komunikace v Elektrárenské ulici v Trutnově, která společně s komunikací v Ječné ulici vytvoří obchvat centra Poříčí.
Dále se na schůzce společně diskutovalo dopravní značení na české i polské straně, zásobování stavby, provizorní komunikace, úsekové měření radary či kontrolní místo police, která bude dohlížet na dodržování dopravního značení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.