„V první řadě se musí začít řešit dopravní infrastruktura, což je u nás v Jihomoravském kraji obrovský problém. Musí být co nejrychleji vybudováno dálniční napojení na Vídeň, se kterým souvisí i dokončení D1, brněnský okruh a obchvaty kolem měst. Region musí být připraven i na rozvoj skutečně vysokorychlostních tratí, aby Brno bylo součástí železniční tepny mezi Vídní, Prahou a Berlínem,“ říká lídr koalice SPOLU Petr Fiala a dodává: „Zásadní je také řešení sucha, na které nedoplácejí jen zemědělci, vinaři a sadaři, ale i spousta dalších lidí na venkově. Proto budeme podporovat projekty pro zadržování vody v krajině a vytvářet podmínky pro udržitelné zemědělství a péči o krajinu. Myslet ale musíme také na zjednodušení stavebního řízení, aby mohly vznikat nové byty a bydlení tak bylo dostupné i pro mladé rodiny,” říká lídr jihomoravské kandidátky koalice SPOLU a předseda ODS Petr Fiala.
„Jako starosta se každodenně setkávám se závažnými problémy, které trápí občany našeho města i kraje, a stejně tak vidím nedostatky ve fungování státu, které brání jeho dalšímu rozvoji. Všichni víme, jaké nedostatky má stát při přípravě dopravních staveb. Příprava nových obchvatů, dálnic a silnic je zdlouhavá a neuvěřitelně zbyrokratizovaná, státní správa často zkostnatělá. Přesun nákladní dopravy na železnice stát vůbec neřeší. Vysokorychlostní tratě můžeme jiným státům pouze závidět. Tyto věci se musí změnit,” vysvětluje Jiří Horák, lídr za KDU-ČSL v Jihomoravském kraji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV