Scheinherr: Praha má Plán mobility do roku 2030

24.05.2019 15:41 | Zprávy

Pražští zastupitelé dnes schválili Plán udržitelné mobility Prahy a okolí – dokument, který prostřednictvím 242 konkrétních opatření v dlouhodobém horizontu řeší snadnější spojení metropolitní oblasti s hlavním městem, celkové zklidnění dopravy, rozvoj elektromobility a v neposlední řadě zvýšení bezpečnosti v dopravě. Opatření v rámci projektu Polaď Prahu celkem za zhruba 113 miliard korun upraví mobilitu v Praze a jejím okolí až do roku 2030.

Scheinherr: Praha má Plán mobility do roku 2030
Foto: praha.eu
Popisek: Adam Scheinherr

Po analýze problémových míst a podrobné diskusi odborné i laické veřejnosti má hlavní město jasnou představu, jak komplexně řešit dopravu a vše související v Praze a jejím okolí. Již v září 2018 zastupitelstvo schválilo koncept dokumentu P+, posledním krokem k finálnímu projednání pak bylo získání stanoviska SEA na konci března 2019.

Schválená strategie se věnuje osmi základním oblastem a pro každou z nich nabízí konkrétní body ke zlepšení. „Po dvaceti letech máme v Praze díky Plánu udržitelné mobility novou koncepci dopravní politiky pro metropoli 21. století. Díky 242 konkrétním prioritním opatřením usnadníme lidem chodit pohodlně pěšky nebo jezdit více na kole. Snížíme počet automobilů projíždějících přes centrum a celkově zlepšíme život v Praze, včetně vzduchu, který zde dýcháme,“ říká Adam Scheinherr, náměstek pražského primátora a radní pro dopravu, a dodává: „V dopravě máme mimo jiné k ovzduší v Praze velký dluh. Nová koalice ho chce konečně začít splácet a je důležité, že plán bude závazný i pro budoucí radní bez ohledu na politickou příslušnost.“

Čistší a bezpečnější doprava

Strategie se drží celosvětového trendu, kterým je snižování uhlíkové zátěže, úzce spjaté se zajištěním dostupné veřejné dopravy i přepravy zboží, zlepšování životního prostředí a zvyšování bezpečnosti v dopravě. „Mezi konkrétními opatřeními, která povedou ke snížení uhlíkové stopy, můžeme uvést například zavádění elektrobusů na vybraných linkách či výstavbu parkovišť P+R u železnice ve Středočeském kraji, tedy co nejblíže bydlišti pravidelně dojíždějících. Co se týče dostupnosti veřejné dopravy, velkým závazkem je zvýšení podílu bezbariérových stanic metra ze 72 na 95 procent,“ vypočítává Daniel Šesták, koordinátor projektu Polaď Prahu.

Plán až do roku 2030

Schválený dokument nahrazuje původní koncepci dopravní politiky z roku 1996 a je pro hlavní město závazný. „Doprava, stejně jako zbytek města, se neustále vyvíjí. V devadesátých letech se lidé po městě pohybovali jinak než dnes a počítáme s tím, že i v budoucnu se způsob cestování změní. Proto jsme připravili takovou strategii, která se změnami počítá a dbá nejen na efektivnější dopravu, ale i na kvalitu životního prostředí,“ shrnuje Marek Zděradička, ředitel Sekce infrastruktury Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štefec (Trikolora): U nás bude díky naší fialové vládě i nadále panovat klídek

22:01 Štefec (Trikolora): U nás bude díky naší fialové vládě i nadále panovat klídek

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k drsnému začátku roku 2025 ve světě