Po analýze problémových míst a podrobné diskusi odborné i laické veřejnosti má hlavní město jasnou představu, jak komplexně řešit dopravu a vše související v Praze a jejím okolí. Již v září 2018 zastupitelstvo schválilo koncept dokumentu P+, posledním krokem k finálnímu projednání pak bylo získání stanoviska SEA na konci března 2019.
Schválená strategie se věnuje osmi základním oblastem a pro každou z nich nabízí konkrétní body ke zlepšení. „Po dvaceti letech máme v Praze díky Plánu udržitelné mobility novou koncepci dopravní politiky pro metropoli 21. století. Díky 242 konkrétním prioritním opatřením usnadníme lidem chodit pohodlně pěšky nebo jezdit více na kole. Snížíme počet automobilů projíždějících přes centrum a celkově zlepšíme život v Praze, včetně vzduchu, který zde dýcháme,“ říká Adam Scheinherr, náměstek pražského primátora a radní pro dopravu, a dodává: „V dopravě máme mimo jiné k ovzduší v Praze velký dluh. Nová koalice ho chce konečně začít splácet a je důležité, že plán bude závazný i pro budoucí radní bez ohledu na politickou příslušnost.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV