Provozovatelé také budou předem předkládat provozní plán, který bude projednán s dotčenými městskými částmi nebo provozovat kontaktní místo, případně telefonní linku, kde bude možnost řešit vzniklé problémy. Schválený dokument nahradí původní memorandum s provozovateli sdílených kol z roku 2018, které už nedostačovalo současným požadavkům.
„Jedním z bodů memoranda je definování lokalit, kde nebude možné parkování sdílených kol, aby nepřekážela. Provozovatelé také musí úzce spolupracovat s městskými částmi, vést seznam kol nebo provozovat kontaktní místo, případně telefonní linku, kde by Pražané nebo kolegové z městských částí měli v určitých časech možnost řešit případné problémy. Součástí memoranda je například i definování termínů na vyřízení požadavků na odklizení špatně zaparkovaných či rozbitých kol nebo zavedení mechanismu pokutování uživatelů sdílených kol, kteří porušují pravidla,“ říká náměstek pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Předmětem memoranda je společný záměr hlavního města a společností provozujících službu sdílení jízdních kol, takzvaný bikesharing, vytvořit ve vzájemné spolupráci oboustranně uznávané podmínky provozu této služby na území Prahy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV