Tento úsek, jenž propojí Kolovraty a Pražský okruh (úsek 511), má za cíl odlehčit městským částem a menším obcím od dopravy mířící na budoucí úsek Pražského okruhu v této oblasti. Nová silnice je také důležitým milníkem pro spolupráci Prahy a Středočeského kraje v oblasti dopravy.
Aglomerační okruh není dálniční stavba, ale soustava silnic II. třídy, které mají za cíl propojit městské části na okraji Prahy i obce za její hranicí, zajistit dobrou dostupnost a zároveň odlehčit centrům městských částí a obcí. Investorem je Středočeský kraj, jelikož se primárně nachází právě mimo území hlavního města. Díky vzniku tohoto okruhu bude část dopravy odkloněna na Pražský okruh, který pomůže odlehčit dopravě i v centru města.
Úsek Pacov navazuje na stavbu 511 v křižovatce Kolovraty. Středočeský kraj připravuje úsek tohoto okruhu mezi Úvaly a Říčany, který končí před částí Říčan – Pacovem. Podle územních plánů měla silnice projít přes Pacov a pak se stáčet pod Nedvězí s napojením na ulici Přátelství.
„Aglomerační okruh je v podstatě třetí okruh okolo Prahy a jeho důležitost má několik rovin. Tou první je odlehčení od tranzitní kamionové dopravy, která díky němu nebude muset ani zajíždět do Prahy a na vnější Pražský okruh. Zároveň stávající vedení trasy aglomeračního okruhu umožní lepší koordinaci se stavbou 511 Pražského okruhu, protože nezasahuje do připravované podoby křižovatky v Kolovratech, a tak nekomplikuje přípravu tolik důležitého dálničního úseku okolo Prahy,“ řekl Adam Scheinherr.
Příprava této silnice je součástí komplexního dopravního řešení na jihovýchodě Prahy. Právě výstavbou Pražského okruhu financovaného státem, Hostivařské spojky placené městem a spoluprací se Středočeským krajem na aglomeračním okruhu se město snaží zmírnit dopady suburbanizace na městské části na okraji Prahy.
„Pro Prahu je dostavba okruhu důležitým krokem, jelikož pomůže přesměrováním na Pražský okruh odlehčit dopravu i v centru města. Díky vzniku okruhu aglomeračního navíc bude odlehčeno i obcím, které se nacházejí na kraji města a mohly by výstavbou hlavního silničního tahu trpět,“ komentuje důležitost výstavby silnice Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. města Prahy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV