Jedna z nejvytíženějších pražských stezek, která je obzvláště v letních dnech zahlcena, pěšími, bruslaři, cyklisty, kočárky a všemi dalšími, až se stávala nebezpečnou. V letní dny ji totiž využije průměrně až kolem 3000 pěších a 3000 cyklistů za den. Zároveň povrch již byl narušen častými opravami, trhlinami a nerovnostmi od kořenů stromů. Nerovný povrch pak zadržoval louže. Proto jsme v loňském roce zahájili kompletní rekonstrukci, jejíž první etapa je nyní před kolaudací. Vše bylo navíc komplikované i vzhledem k ochrannému pásmu národní kulturní památky Praha Vyšehrad.
Za vypíchnutí stojí:
- nová mozaika dle historického vzoru
- nový probarvený asfalt
- nové pražské lavičky a cyklostojany
- šířka až 5,5 metru
Pojďme to vzít od Vyšehradského tunelu. Ten je již 2,5 roku úspěšně povolen pro pěší i cyklisty. Na něj navazuje památkově nejcennější část stezky. V tomto úseku byla namísto asfaltu, který zde za totality nahradil prvorepublikovou mozaiku, opět položena pražská mozaika v původním vzoru. A také se zde podařilo odstranit dlouhá svodidla, která stezku zužovala. Celkově se umocnil promenádní charakter celého nábřeží.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV