Důvodem tohoto kroku je především zajištění obsluhy pro množství aktuálně připravovaných projektů nových tramvajových tratí. Vyhlášením veřejné zakázky byl pověřen Dopravní podnik hl. m. Prahy.
„Díky pražskému tramvajovému boomu potřebujeme nové vozy, které budou jezdit po nově postavených tramvajových tratích. Do dopravního podniku pořídíme třicetimetrové, plně klimatizované a nízkopodlažní tramvaje přizpůsobené specifickým pražským podmínkám. Závazně objednáme 40 vozů, které budou částečně financovány z Národního plánu obnovy. Termín dodání je do konce roku 2026. Dalších až 160 vozů bude možné pořídit z rámcové smlouvy podle potřeby. Ve veřejné zakázce nebude hrát roli jen cena, ale také spotřeba elektrické energie, délka záruční doby a náklady životního cyklu vozového parku,“ uvádí náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Za loňský a letošní rok hlavní město zprovoznilo nový tramvajový úsek Na Veselí – Pankrác, smyčky Zahradní Město a Depo Hostivař nebo trať ze Sídliště Barrandov do Holyně. Zároveň se nyní staví nová tramvajová trať z Divoké Šárky na Dědinskou i ze Sídliště Modřany do Libuše, a navíc Praha už také vybírá zhotovitele stavby pro úsek trati do Slivence nebo i přes Václavské náměstí, který vznikne v rámci plánované rekonstrukce horní poloviny náměstí.
Aby hlavní město i v dalších letech zajistilo obsluhu nejen na všech stávajících, ale právě i na připravovaných úsecích tramvajových tratí, potřebuje podle analýzy v první etapě do konce roku 2026 získat dalších 48 kusů tramvají.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV