Výstavba následně odstartuje na přelomu srpna a září roku 2022. Celkově by měly práce stát 1 075 000 000 Kč bez DPH s tím, že stavba by měla být dokončena v závěru roku 2024, případně začátkem roku 2025.
Výstavba mostu na tomto místě je důležitá hned z několika důvodů. V první řadě vznikne důležité propojení vltavských břehů mezi zlíchovským a podolským nábřežím, čímž budou také propojeny významné body Smíchov a Pankrác. Cílem stavby je pak i zlepšení propojení města na obou březích Vltavy v jižní části hlavního města Prahy pro městskou hromadnou dopravu, cyklisty i pěší. Jeho nezanedbatelným přínosem bude právě propojení cyklistických stezek A1 a A2, které jsou vedeny po obou březích.
„Dvorecký most bude devatenácté propojení břehů Vltavy a nejpozději na přelomu srpna a září ho začneme stavět. Máme všechna povolení a se zhotovitelem během tohoto týdne podepíšeme smlouvu. Stavba potrvá 810 dní a jejímu zahájení už nic nestojí v cestě. Most mezi Prahou 4 a 5 je jedna z nejdůležitějších investic pro pražskou MHD v následujících letech. Je základním kamenem takzvané jižní tramvajové tangenty, která propojí tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr a dodává: „Zlepší se přestupní vazby mezi dopravními uzly Lihovar a Dvorce. Po mostě budou jezdit dvě tramvajové linky a čtyři autobusové. Odhadujeme, že Dvorecký most v budoucnu denně využije 50 000 uživatelů napříč druhy dopravy a výrazně se zjednoduší cestování mezi oběma břehy řeky. Například autobusová linka 118 díky odklonění z Barrandovského mostu ušetří Pražanům pět minut cesty.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.