Dodavatelem je společnost SAGASTA s.r.o., která zajistí Dokumentaci pro společné povolení (územní rozhodnutí a stavební povolení), projektovou dokumentaci pro výběr zhotovitele včetně následného dozoru při výstavbě. Současná poloha tamního málo využívaného přechodu kousek od nájezdu na dálnici D4 nutí řidiče zpomalit z 90 na 50 km/hodinu a snižuje plynulost dopravy.
„Každý řidič toto nepříjemné místo zná. Kousek před dálnicí D4 na Strakonické musíme zpomalit na padesátikilometrovou rychlost kvůli přechodu pro chodce, který při jeho současné podobě a poloze v podstatě nikdo nepoužívá. Novým podchodem zvýšíme plynulost automobilové dopravy při výjezdu z Prahy a příjezdu do ní a zvýšíme bezpečnost chodců. Současný stav není pohodlný vůbec pro nikoho. Přejít čtyřproudovku v tomto místě je dnes adrenalinový sport a pro řidiče zbytečné zpomalení,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Projektant byl vybrán na základě multikriteriálního hodnocení z celkem dvou nabídek s cenou 2 787 000 Kč bez DPH. Při jejich posuzování se zohledňovala kvalifikace a zkušenosti osob, které se budou podílet na plnění veřejné zakázky a celková výše nabídnuté ceny. Zadání pro schváleného dodavatele dokumentace vzniklo po vyzvání tří architektonických kanceláří, aby vytvořily architektonické studie včetně dopravního a konstrukčního řešení v místě mezi ulicemi Lesáků a Za Dálnicí. Dvě představily jako řešení lávku, jedna podchod.
Osmičlenná komise složená ze zástupců Prahy, architektů, urbanistů a starostky Praha – Zbraslav Zuzany Vejvodové se většinově shodla na variantě podchodu Ing. arch. Josefa Habersbergera, díky kterému cyklisté a pěší budou překonávat nejmenší převýšení. Zároveň komise kladně ohodnotila respektování historické cesty, elegantní řešení vstupu včetně návazných úprav a výjimečnosti řešení v podobě světlíků. Zároveň toto řešení umožňuje potenciální bezproblémové rozšíření komunikace Strakonická.
„Do 15 měsíců budeme mít hotovou dokumentaci a pokud vše půjde podle bez problémů, mohli bychom na přelomu let 2021 a 2022 začít stavět,“ dodal Adam Scheinherr.
Vizualizace návrhu Ing. arch. Josefa Habersbergera jsou k dispozici ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV