Zastupitelstvo se vyjádřilo proti sjednocení režimu a tomu, aby všechny bus pruhy fungovaly non stop bez rozdílu. Jednalo se o 11 km, kdy dnes už jich z 56 kilometrů 42 funguje bez časového omezení.
„Splnil jsem úkol a zadal Technické správě komunikací hlavního města Prahy, aby požádala státní správu o návrat do původního stavu. Přesně dle usnesení zastupitelstva. Nyní budeme čekat na zahájení řízení a rozhodnutí úřadu státní správy,“ uvedl náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.
Ten zároveň přichází na prosincové zastupitelstvo s dalším námětem pro diskusi. „Samozřejmě jsem splnil úkol daný zastupitelstvem požádat státní správu o návrat do původního stavu. Ten ale podle nás není optimální. Je zastaralý, neřeší zmatečnost a fakt, že se doprava změnila. Řidiči si musí pamatovat několik různých časových omezení podle jednotlivých městských částí. Zároveň už v Praze nemáme dvě dopravní špičky, máme jednu kontinuální. Tomu by měla odpovídat i preference MHD – jinak nedokážeme zajistit, že budou autobusy jezdit na čas. Proto jsme na zítřejší zastupitelstvo připravili i aktualizovaný návrh, a doufáme, že nad ním proběhne racionální diskuse,“ dodal Scheinherr. Tento návrh byl řádně projednán výborem pro dopravu a jednomyslně jej odsouhlasila Rada hlavního města Prahy, v níž zasedají všichni koaliční partneři.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV