Když začátkem roku 2020 svět zachvátila pandemie koronaviru, výrobní průmysl, včetně toho cyklistického, se doslova zastavil. Přísná bezpečnostní opatření uzavřela doly, ve kterých se těží kovy na rámy a komponenty, fabriky na výrobu kol i přístavy, z nichž nevypluly kontejnerové lodě. Došlo k razantnímu snížení produkce surovin i finálních výrobků, celá cyklo branže nabrala skluz a ve světě začala docházet kola.
Specifický byl loňský rok ještě v jedné věci. Tvrdý lockdown postihl kromě průmyslu i obyčejné lidi. Obchody, restaurace, sauny, fitka a veškerá sportoviště musely zavřít a pohyb venku se stal jediným způsobem, jak mohli lidé trávit volný čas, aniž by se zbláznili přivázáni doma home officem, ošetřovačkou, nebo jiným omezením. Poptávka po kolech strmě rostla, což ochromilo celý cyklo-svět.
Výsledkem je propad výroby o 20 procent a zvýšení poptávky po kolech o 38-55 procent podle kontinentu a státu. Když k tomu připočteme nedostačující kapacity lodní kontejnerové dopravy a nárůst cen za kontejner v řádech stovek procent, máme odpověď na otázku, proč bude v roce 2021 kol málo a jejich cena poroste.
Takže nečekejte, kupte si kolo hned a ve vybavení si moc nevymýšlejte, nebo budete čekat do příští sezony.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV