Sehnal (APB): Pražská doprava potřebuje ulevit, metro musí i za město

29.09.2021 13:12 | Zprávy

Nedávno jsem se zabýval situací v dopravě obecně z hlediska celé republiky, ale nelze vynechat hlavní město. Praha je v těchto týdnech pod neuvěřitelným náporem kvůli nekoordinovaným rekonstrukcím a uzavírkám, což působí problémy nejen běžným řidičům, ale i MHD a vozům záchranného systému.

Sehnal (APB): Pražská doprava potřebuje ulevit, metro musí i za město
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pavel Sehnal, předseda Aliance pro budoucnost

Je potřeba se zabývat, jak dopravní průchodnost Prahy zlepšit, do budoucna půjde o zásadní téma, protože počet obyvatel hlavního města bude narůstat. I za prací sem přichází stále víc občanů, protože tady mají jednoznačně lepší výdělek. To je hlavní a zcela pochopitelná motivace, protože rozdíl mezi výdělkem v Praze a ve zbytku republiky může být klidně i 30 procent.

To samozřejmě Prahu také znehybňuje, což v kombinaci se současnou situací způsobenou opravami působí katastrofu. Do budoucna je klíčem k uvolnění dopravy je využití kolejové dopravy. Všechny linky metra včetně budoucí trasy D jsou krátké. Půdorys Prahy dávno přerostl původní síť metra a původní tratě by se měly minimálně o tři stanice prodloužit. Například metro C nemá končit na Jižním městě, ale musí být protaženo dál až k místům, kde bude vnější pražský okruh. 

Zároveň s tím, je bezpodmínečně nutné tam budovat robustní síť záchytných parkovišť. Nelze chtít vytlačit auta z města a zároveň k tomu nenabídnout přijatelnou alternativu. Modernizaci dopravy jinak začít realizovat nelze.

V druhém sledu musí dojít k dalšímu prodloužení metra na povrch a pustit ho dál do Středočeského kraje, aby se koncentrace vozidel nevytvořila prstencově kolem pražského okruhu, ale pokud možno kaskádovitě popotáhla dál do Středočeského kraje. Náklady na železnici a povrchové metro jsou srovnatelné, drahé je metro pod zemí, kde jde o zhruba pětinásobek nákladů. 

Důležité je též, aby se vedení magistrátu odvážilo přinutit vládu k nalezení potřebných 100 miliard (rozložených třeba do splátek), abychom mohli konečně dostavět pražský okruh. Jde o páteřní komunikaci, která by neměla být hrazena z rozpočtu hlavního města, protože má celorepublikový význam.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Plat jako v Německu Petr Fiala má

10:21 Schillerová (ANO): Plat jako v Německu Petr Fiala má

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k slibu premiéra Fialy v Otázkách Václava Moravce, že…