Je potřeba se zabývat, jak dopravní průchodnost Prahy zlepšit, do budoucna půjde o zásadní téma, protože počet obyvatel hlavního města bude narůstat. I za prací sem přichází stále víc občanů, protože tady mají jednoznačně lepší výdělek. To je hlavní a zcela pochopitelná motivace, protože rozdíl mezi výdělkem v Praze a ve zbytku republiky může být klidně i 30 procent.
To samozřejmě Prahu také znehybňuje, což v kombinaci se současnou situací způsobenou opravami působí katastrofu. Do budoucna je klíčem k uvolnění dopravy je využití kolejové dopravy. Všechny linky metra včetně budoucí trasy D jsou krátké. Půdorys Prahy dávno přerostl původní síť metra a původní tratě by se měly minimálně o tři stanice prodloužit. Například metro C nemá končit na Jižním městě, ale musí být protaženo dál až k místům, kde bude vnější pražský okruh.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.