Směrnice o tzv. souborných cestovních službách cestujícím mj. přinese více možností odstoupit od smlouvy a v předstihu získat jasné informace o tom, kdo nese odpovědnost v případě komplikací. Cestující tak budou mít, díky požadavku europoslanců, například právo na zrušení smlouvy o cestovních službách a navrácení peněz, pokud jejich cena vzroste o více než osm procent nebo pokud destinaci zasáhnou "nevyhnutelné" události jako přírodní katastrofa či teroristický útok. Cestujícímu bude poskytnuto dodatečné ubytování až na tři noci, pokud nelze uskutečnit zpáteční cestu v důsledku přírodní katastrofy nebo občanských nepokojů.
Nová pravidla souborných cestovních služeb se budou vztahovat na dva typy smluv: balíčky služeb (které připraví poskytovatel služby), ale také na nové způsoby rezervací, nazvané spojené cestovní služby, kde je cestujícím, například po rezervování letu, prostřednictvím webového odkazu nabídnuta rezervace doplňujících cestovních služeb.
Parlament zajistil, že smlouvy, kdy se spotřebitel „prokliká“ od nákupu jedné k rezervaci další služby, se budou považovat za soubornou smlouvu (a obchodníci si automaticky předají jméno cestujícího, jeho platební údaje a email). V praxi to znamená, že pokud si cestující sestaví vlastní balíček (a objedná všechny služby do 24 hodin), bude je mít všechny pojištěny. Jedná se o situace, kdy si například cestující například koupí letenku, a zároveň si k ní doobjedná ubytování či pronájem vozu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV