Začíná již 16. ročník mezinárodní soutěže Spotřeba pro život, ve kterém budou studentské kolektivy již tradičně sestavovat vzorové číslo spotřebitelského časopisu. Soutěž v České republice vyhlašuje obecně prospěšná společnost dTest pod záštitou poslankyně Evropského parlamentu MUDr. Olgy Sehnalové, nově záštitu přebírá i Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky.
Letošní ročník je zaměřen na nástrahy marketingu, a jak jim spotřebitelé mohou čelit. Spotřebitelé jsou vystavování stále více různým formám marketingového ovlivňování ze strany výrobců a prodejců. Nejde přitom jen o oblast reklamy, ale spotřebitelská rozhodnutí ovlivňuje například i způsob uložení zboží či jeho aranžování v rámci nabídky. Soutěžící mají poradit, jak marketingu porozumět, pochopit jakým způsobem se snaží ovlivňovat náš výběr, ale také jak se nenechat marketingem ovlivnit k iracionálním spotřebitelským rozhodnutím.
„Loňský co do počtu časopisů rekordní ročník a jejich vysoká kvalita dokazují, že spotřebitelská témata studenty zajímají a tato již tradiční soutěž plní zábavnou formou i důležitou vzdělávací roli. Letošní ročník je zaměřen na otázky spojené s reklamou, která při nákupech v různých formách každodenně ovlivňuje naše rozhodování možná více, než si uvědomujeme. První tři vítězné kolektivy samozřejmě i letos ráda pozvu do sídla Evropského parlamentu,“ říká europoslankyně Olga Sehnalová, která se v Evropském parlamentu zabývá otázkami ochrany spotřebitele.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV