Vážený pane předkladateli, vážený pane předsedající, kolegyně, kolegové,
já bych začal s tím, že nesouhlasím s kolegou Klementem, který řekl, že návrh zákona neřeší příčiny. Já si myslím, že příčinou je především nechuť této komunity vzdělávat sebe a nutit i ke vzdělání své děti. Dám vám příklad. Manželka kdysi dělávala na škole, kde v pololetí měl kluk zameškaných 300 hodin. Paní učitelka mu říká: "Z čeho budeš žít, když nebudeš umět číst a počítat?" A on jí okamžitě řekl: "Ze sociálních dávek." Ten kluk byl v 5. třídě, prosím vás. "Protože tak žije i můj tatínek a já nevidím důvod. On by se na mě i zlobil, kdybych dělal jinak."
Já jsem chtěl říci to, že po vystoupení kolegy Čunka, za jehož vystoupení mu náramně děkuji, myslím, že už bychom ani nemuseli vystupovat, protože ten tu problematiku shrnul naprosto dokonale. Nicméně jsem si nechal vytáhnout některé údaje a pro zajímavost vám je přečtu, uvedu.
Top 25 uchazečů o zaměstnání dle délky evidence v okrese Ústí nad Labem k 10. 8. 2021. Nejdéle byla v evidenci žena, které bylo 37 let, i když se ucházela o zaměstnání. Nyní je jí 65 let, takže za 29 let si nenašla zaměstnání. Nemyslím si, že ho hledala.
Všech top 25 lidí má základní praktickou školu nebo je bez vzdělání. Poslední z této top 25 byl v evidenci 23 let. Kdybych pokračoval, tak třeba kolem 10 let by byl ten seznam už hodně dlouhý.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.