Ulice Místecká se v úseku Frýdlantské mosty a most na Českobratrské ulici zužuje ze čtyř na dva proudy. Navíc došlo k napojení na dálniční přivaděč Prodloužená Místecká. Nejen v dopravní špičce se tak vytvářejí kolony.
Rozšíření dvouproudové vozovky na čtyřproudovou počítá podle projektu i se zrušením stávajícího sjezdu ke sportovní hale a jeho nahrazení novou příjezdovou komunikace a několika dalšími dopravními úpravami. V roce 2000 byla zpracována dokumentace posouzení vlivu této stavby na životní prostředí. Územní rozhodnutí o umístění stavby vydal ostravský magistrát v roce 2008, nenabylo však právní moci.
Na obvodním zastupitelstvu byla má žádost projednávána dne 14. 12. 2017. O situaci se začala zajímat média. Pro Mf Dnes jsem řekl: „ Přípravy už mohly být mnohem dál, ale vše zpomalil přístup ostravského centrálního obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Jeho námitky vedly k tomu, že byla vrácena dokumentace EIA, obvod navíc prosazuje variantu tunelu, který by přišel na velké peníze. Výpočty při použití tichého asfaltu ukázaly, že by silnice normu splnila.“
Ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák (Ostravak), který je i zastupitelem centrálního ostravského obvodu oponoval:„Nic nezdržujeme, jen chceme, aby byly dodrženy všechny podmínky. Na místě jsou problémem hlavně hygienické normy, je tam komplex obytných domů i škola a hlukové studie stavby nevycházely.“
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lubomír Hýbl:„Hluková studie prokázala, že hlukové limity jsou splnitelné výstavbou dostatečně vysoké protihlukové stěny. Město Ostrava však s tímto závěrem hlukového posouzení bez dalšího nesouhlasilo a zadalo si dle našich informací zpracování alternativního – zahloubeného a částečně překrytého, tedy tunelového – technického řešení stavby. (více ZDE)
Na tvrzení radního Semeráka ohledně odkladu stavby se poslanec Parlamentu ČR Ondřej Polanský/Piráti/ dotázal přímo ministra dopravy na schůzce dne 9. ledna. Na vznesené dotazy odpovídá náměstek ministra: „Podle výsledků studie EIA, kterou si nechalo zpracovat ŘSD, je optimálním řešením odhlučnění Místecké výstavba 14 metrů vysoké skleněné stěny. Stavbu protihlukové skleněné stěny ale vedení Ostravy i části MOaP odmítlo a prosazuje jinou variantu alternativního (zahloubeného a částečně překrytého) technického řešení stavby, spolu s posouzením podílu tranzitní dopravy v daném místě. Momentální postup prosazovaný radnicí je tedy nestavět, vypracovat do konce února dopravní model a zpracovat návrh na zahloubení.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV