Senátor Vilímec: Bývalé vojenské letiště v Líních by měla opětovně využít armáda

07.03.2024 13:09 | Zprávy

Projev na 22. schůzi Senátu 7. března 2024 k zákonu o urychlení výstavby strategicky významné infrastruktury

Senátor Vilímec: Bývalé vojenské letiště v Líních by měla opětovně využít armáda
Foto: ODS
Popisek: Vladislav Vilímec

Vážený pane místopředsedo, vážené paní senátorky a páni senátoři.

Dovolte mi odůvodnit návrh senátního návrhu zákona, novely liniového zákony, č. 416/2009 Sb., a to návrhu Vladislava Vilímce, Pavla Karpíška, Pavla Fischera, Lumíra Aschenbrennera a dalších senátorů, Zdeňka Nytry, Jiřího Oberfalzera a Tomáše Czernina, na dílčí, ale z pohledu nejen Plzeňského regionu, ale i Armády ČR důležitou technickou úpravu liniového zákona, spočívající ve vyjmutí lokality tzv. strategického podnikatelského parku Plzeň-Líně s dosud předpokládaným využitím na stavbu typu gigafactory, resp. s využitím k výrobě a skladování baterií pro elektrická vozidla, vyjmutí z přílohy č. 3 liniového zákona.

Důvodem je rozhodnutí koncernu Volkswagen, že definitivně ustupuje od záměru uskutečnění této stavby v lokalitě Líně. Protože to rozhodnutí se časově nepotkalo s projednáváním liniového zákona, bohužel tato věc nemohla být promítnuta ještě v Poslanecké sněmovně. Proto se k tomu dostáváme nyní.

Areál bývalého vojenského letiště by tedy měla opětovně využít armáda, a to pro účely letecké záchranné služby, dle možností i pro letecké školy a postupně také jako logistické a výcvikové zázemí, především pro aktivní zálohy. Současné znění bodu 1 přílohy 3 se tedy stalo nepoužitelným a pouze by zkomplikovalo jednak nezbytnou změnu či zrušení stávajících vládních usnesení o přímé podpoře stavby gigafactory koncernem Volkswagen a také i aktuálně projednávané zásady územního rozvoje pro tuto lokalitu.

Na adresu připomínky legislativního odboru ohledně nestandardního stanovení účinnosti zákona dnem následujícím po dni jeho vyhlášení bych chtěl uvést, že tento zákon v žádném případě nemění reálný stav, nevstupuje do práv třetích osob, pouze zjednodušuje další proces spojený s využitím této lokality. Již při projednávání novely zákona, liniového zákona, byla zvažována alternativa – vrácení tohoto návrhu s vyjmutím dané lokality. To byl i návrh koneckonců zahraničního výboru. Předkladatelé návrhu zákona tedy volí cestu, která by v Poslanecké sněmovně neměla vyvolat nějaké velké diskuse, příp. umožnila projednat tento zákon v Poslanecké sněmovně ve zrychleném čtení. Proto jsme do tohoto návrhu zákona nezakomponovali jiné změny, byť určitě v případě například zahrnutí některých chybějících silnic 1. třídy by to jinak bylo na místě.

Návrh zákona nepřináší žádné dopady na státní rozpočet a ostatní veřejné rozpočty, při předpokladu následného zrušení těch vládních usnesení dojde fakticky k finanční úspoře výdajů ze státního rozpočtu ve střednědobém horizontu.

Prosím vás tedy, aby tento návrh byl postoupen do 2. čtení. V rámci rozpravy bych si dovolil navrhnout zkrácení lhůty k projednání zákona ve výborech o 30 dnů.

Děkuji za pozornost.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Macinka (Motoristé): Udělá Konečná osudovou chybu a pustí k sobě Bobošíkovou?

6:14 Macinka (Motoristé): Udělá Konečná osudovou chybu a pustí k sobě Bobošíkovou?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům Hany Lipovské a koalici Stačilo.