Vážený pane předsedo, vážený pane ministře, vážené kolegyně a kolegové,
já se určitě nebudu zabývat bezpečnostními otázkami, bezpečnostním aspektem spojeným s přijetím této normy, jak učinil pan senátor Fischer. Půjdu o patro níže, ale myslím, že je zapotřebí také věnovat pozornost, co vlastně všechno je součástí tohoto návrhu zákona. On z jedné strany je jakousi technickou normou, která by měla vést ke zefektivnění vymáhání uplatněných mezinárodních sankcí. Není to zákon o provádění mezinárodních sankcí spojených pouze s agresí Ruské federace na Ukrajině, je to obecná norma, o tom už koneckonců mluvil pan ministr.
Některé instituty, já to nebudu opakovat, jako je poplatek za správu majetku stiženého sankcemi, jsou nové, odvážné, pro vlastníka docela tvrdé, ale asi v případě uplatnění mezinárodních sankcí je to na místě. Návrh zákona ale také umožňuje využít sankce spočívající v omezení poskytování veřejných prostředků sankcionovaným osobám a pro účely této normy jednak definuje veřejné rozpočty a vlastně poprvé v poslední době hojně užívaný pojem "veřejné prostředky". Je to vedlejší produkt tohoto návrhu, který nebyl moc vzpomenut.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.