Česká republika má hustou železniční síť, která se budovala téměř dvě staletí. Dnes se Ministerstvo dopravy a Správa železnic soustředí především na tranzitní železniční koridory a budování VRT. Regionální tratě zůstávají zanedbané v pozadí, přestože jejich význam pro občany a vyvážený rozvoj regionů hraje nezastupitelnou roli.
Proti rušení tratí dnes brojí nejen nevládní organizace, ale také řada obecních samospráv. Problematika rušení a zhoršujícího se stavu regionálních tratí byla předmětem dnešního kulatého stolu v Senátu pod názvem: „Regionální železnice v ČR: současný stav a budoucnost".
Experti se na jednání shodli, že není dostatečně provázaná komunikace a koordinace činností v železniční dopravě mezi dopravci, vlastníky drážních zařízení a zejména uživateli dráhy, tedy obcemi a podnikateli, kteří železnici využívají k přepravě svého zboží.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV