Dobrý den, vážený pane ministře, vážený pane předsedající, vážení kolegové,
já bych měla tři poznámky k zákonu zadávání veřejných zakázek. Bedlivě jsem naslouchala kolegům. Hodně jsme o tom hovořili i na výboru a mám velmi mnoho jaksi zpráv od samosprávy, obce, města, kraje, zejména ty menší obce, takže dovolím si tři poznámky. Tak jak pan kolega Čunek, prostřednictvím pana předsedajícího, z pozice praktika, který u těch veřejných zakázek je přímo na místě. Zejména na těch menších obcích a městech. Já bych chtěla vyslovit, že ty limity, o kterých tady je hodně řeč, nejsou vůbec to nejpodstatnější. To víme všichni, kdo jsme v samosprávě pracovali, nebo ještě pracujeme, protože – také to už padlo, nebudu opakovat – kdo chce zákon o zakázkách obejít, tak ho prostě obejde. A jsou to často ostudné případy.
Musím říct, že někdy ve výjimečných případech i v samosprávě, ale kdybych se samospráva měla porovnávat se státem, tak si myslím, že by prospěla na výbornou. Otázka je, jak by prospěl stát s některými výdaji. Hospodárnými, nehospodárnými apod. Nechci tím teď zatěžovat, není to předmětem věci a také nás tlačí čas. Chtěla bych říct, že podpořím zvýšení limitu. A to z jednoho prvého důvodu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.