Šmrha (KDU-ČSL/HPP11): Silniční okruh kolem Prahy - naše hnutí podporuje pravidla civilizované společnosti

30.06.2016 5:28 | Zprávy

V devadesátých létech jsem jako místostarosta Prahy 11 podporoval práce na návrhu dnes už hotové tzv. trasy dálničního okruhu (SOKP) JVD, dnes 512 Vestec - D1, která se nakonec prosadila proti původní tzv. variantě JVK přes Hrnčíře. Měl jsem proto jistý podíl i na vzniku dnes často skloňované trasy 511 - ta tehdy vznikla jako napojení JVD na starou trasu na východě Prahy, protože tamní obyvatelé ještě změnu trasy ve své oblasti neřešili.

Šmrha (KDU-ČSL/HPP11): Silniční okruh kolem Prahy - naše hnutí podporuje pravidla civilizované společnosti
Foto: Hnutí pro Prahu 11
Popisek: Hnutí pro Prahu 11, logo.

Dvacet let nebyly stát ani hlavní město schopné tehdy skutečně jedinou variantu realizovat ani připravit platné územní rozhodnutí.

V posledních dnech jsem v tisku se znepokojením zaznamenal zkreslené nebo zavádějící informace na téma dokončení SOKP. Obávám se, že tyto dezinformace jsou často šířeny záměrně.

Někteří pražští politici se bohužel připojili k vlně politického tlaku na odborné otázky. V Praze 11 se toto téma přímo zneužívá k politickému boji. 

Například zastupitel Prahy 11 Ondřej Prokop z ANO v tisku a maškara Smrtky, která navštívila jednání posledního ZMČ Prahy 11 a rozdávala letáky, šíří informace překroucené o 180°.

Je zarážející, s jakou úporností tito lidé usilují o vyloučení všech variant, které by přicházely v úvahu, kromě jediné.

Je nechutné, že se brání odbornému posuzování, předem znají výsledek a chtějí ho dosáhnout politickou cestou.

Neodvažuji se spekulovat, jaké mají pro své jednání důvody. Zájmy obyvatel Prahy 11 to zjevně nejsou.

Na nejhorší vyslovené nepravdy proto musím reagovat:

1) Hnutí pro Prahu 11 neodmítá žádnou variantu dokončení okruhu, tedy ani trasu 511.  Žádnou variantu také nepreferujeme ani nehledáme. Nepřísluší nám to, všechny by na naše území měly stejný vliv. 

Máme pouze zájem, aby kterákoli z nich byla co nejdřív realizována. Víme, že dnes už je na východě různých tras navrženo několik. Respektujeme právo jejich zastánců na kvalifikované porovnání a výběr té, která bude pro životní prostředí obecně nejméně zatěžující. Podklady má ministerstvo dopravy k dispozici. Mělo by začít jednat.

2) Starosta Štyler z HPP 11 „neblokuje“ stavbu okruhu, ale přesně naopak – podporuje urychlené vyhodnocení a realizaci při dodržování platných zákonů místo nesmyslného hledání výjimek. Jsme přesvědčeni, že silové protlačování trasy 511 dnes už nejen není etické, ale vedlo by i k oddálení dokončení okruhu jako celku a k prodloužení provizorního průtahu kamionů Jižním Městem a Spořilovem.

Stanovisko HPP 11 je  mimořádně prosté - zachovat řád, odpovídající civilizované společnosti. V minulých týdnech zaujaly totožný postoj Evropská komise i vláda ČR. Věříme, že náš stát je dnes natolik vyspělý, že objektivní postup bude i v případě dokončení SOKP zároveň nejrychlejší.

Politik (KDU-ČSL, klub HPP 11) je člen zastupitelstva MČ Praha 11, člen výboru pro rozvoj a životní prostředí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Návrat ke kormidlu

Politice Pirátů moc nerozumím, ale není snad přirozené, že opoziční strany doufají v to, že se dostanou k moci? Teda možná mimo SPD, u které mi přijde, že jí vlastně být v opozici vyhovuje. A co se týká ANO. Podle všeho volby vyhrajete, otázkou je, s kým chcete uzavřít koalici? Zdá se, že máte zásad...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jakob (TOP 09): Silná média veřejné služby = silná demokracie. Proto ta Babišova kritika

22:28 Jakob (TOP 09): Silná média veřejné služby = silná demokracie. Proto ta Babišova kritika

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke koncesionářským poplatkům.