Nutnost pomoci motoristům objevily již před mnoha lety pojišťovny. Většina významných pojišťoven asistenční kartu již má zdarma obsaženou ve svých pojistkách. V pojištění povinného ručení, které musí být ze zákona sjednáno u každého motorového vozidla, bývá obsažena asistence v případě nehody. V havarijním pojištění motorových vozidel je navíc obsažena asistence nejen v případě nehody, ale i poruchy. Valná většina motorových vozidel v České Republice tedy služby Asistenční karty Radka Johna již má a to zdarma a automaticky.
Asistenční služby odtáhnou nabouraný či rozbitý vůz do servisu. Opravnu se pokouší určit asistenční služba sama. Pojišťovna se prostřednictvím poskytování vlastních asistenčních služeb zdarma snaží směřovat nabourané vozidlo do servisu, kde má sama nasmlouvánu nižší cenu opravy a garantovanou kvalitu. Právě proto má každá velká pojišťovna vlastní asistenční službu. Česká pojišťovna operuje například pod vlastní firmou ČP Asistence. Pojišťovna Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna vlastní firmu Global Assistance. Pojišťovna Allianz má společnost Allianz Assistance.
Pojišťovny své investice značně zvažují a své vlastní asistenční společnosti nevlastní jen tak. Prostřednictvím vlastních asistenčních služeb se snaží bojovat proti takzvaným „Crash hunterům“, tedy nezávislým asistenčním společnostem nespadajícím pod žádnou pojišťovnu. „Crash hunteři“ často jen zásobují cizí, či dokonce operují vlastní sítí servisů a půjčoven automobilů. Klientovi nabízejí své služby zdarma s příslibem, že opravu uhradí pojišťovna a vše bude zařízeno. Pojišťovna pak škodu skutečně uhradí, ale jen do výše svého vlastního výpočtu škody. Ten je často významně nižší než kalkulace servisu, se kterým pojišťovna nespolupracuje. Rozdíl tak obvykle musí uhradit účastníci nehody. Dle statistik pojišťoven dělají rozdíly i čtvrtinu z ceny opravy a k tomu zapůjčení náhradního vozidla.
Vraťme se však k Asistenční kartě Radka Johna. Poskytovatelem služeb na této kartě je společnost ACA 1213. Přítomnost takto označených vozů u dopravních nehod je poměrně častá. Společnost má akcie na majitele a tedy identifikace vlastníka je obtížná. Skutečností je ale fakt, že firmu nevyužívá žádná významná pojišťovna pro svoje asistenční služby.
Všem potencionálním budoucím držitelům asistenční karty Radka Johna proto doporučuji v případě nehody využít standardního postupu řešení nehod přímo asistenční společností vlastní pojišťovny. Nemusí se nikde registrovat, služby budou mít velmi podobné a k tomu zdarma. Nemusí se však v takovém případě obávat významných doplatků za opravu.
Je však možné, že pan Radek John je připraven z vlastní kapsy hradit případné cenové rozdíly mezi cenou opravy vozidel v servisech, kam ACA 1213 dopraví nabourané vozidlo a úhradou pojišťovny za opravu vypočtenou pro smluvní servis pojišťovny, tedy místo kam vozy odtahuje většinou pojišťovna.
Lukáš Štěpánek, Kandidát ANO do Europarlamentu
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ANO