„Je dobře, že tato křižovatka projde přestavbou. Je nebezpečná a auta, která najíždějí z vedlejší silnice, musejí často kvůli hustému provozu na hlavní dlouho čekat,“ uvedl Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.
V oblasti křižovatky se nyní nachází autobusové zastávky, pohybují se zde chodci a parkují auta. To by se mělo stát po přestavbě minulostí. „Okružní křižovatka má mít průměr 40 metrů a navazují na ni úpravy větví jednotlivých silnic ve směru na Českou Lípu, Litoměřice a Mělník. Pro pěší dopravu je navržen na silnici I/9 osvětlený přechod pro chodce, od kterého povedou k autobusovým zastávkám chodníky,“ popsal Jan Čáp, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje.
Součástí stavby jsou rovněž dvě oboustranné autobusové zastávky. První se nachází před motorestem Na Kovárně a druhá se nalézá na silnici I/15 v místě dnešní zastávky. „V současné době připravujeme výběrové řízení na zhotovitele abychom stavbu mohli zahájit na jaře roku 2021,“ uvedl Jan Wohlmuth, ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic ČR
Denně projede křižovatkou až 11 tisíc vozidel, z toho tvoří přibližně čtvrtinu nákladní auta. Vzhledem k tomu, že silnice I/9 i silnice I/15 jsou součástí tras pro přepravu nadměrných nákladů, je navržen ve směru od Mělníka na Litoměřice deset metrů široký průjezdný koridor
Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje i přestavbu křižovatky na silnici I/38 u obce Jestřebí na kruhový objezd. Na křižovatce, kde se spojují dvě silnice I. třídy a silnice III. třídy, se v kraji stává nejvíc nehod z důvodu nedání přednosti v jízdě. Přestavba se plánuje na rok 2023.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV