Podstatou veřejné zakázky musí být zajištění výběru mýta s možností plovoucího tarifu: výše poplatku za vjezd na placený úsek závisí na časovém úseku dne a týdne podle toho, nakolik v daném čase poptávka převyšuje kapacitu komunikace. Technologie výběru má být čistě volbou provozovatele s tím, že veškeré náklady nese právě provozovatel. Pouze takto lze dosáhnout efektivnosti při nakládání s penězi nás daňových poplatníků.
Spolu s tím Svobodní navrhují snížit mýtné, aby dopravci měli motivaci jezdit po dálnicích a vybraných silnicích I. třídy. Snížení mýtného povede ke zlepšení stavu na silnicích I. a II. třídy, kamiony zbytečně nebudou objíždět zpoplatněné úseky, protože se jim to nevyplatí.
Republikové předsednictvo Svobodných
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV