K realizaci všech těchto priorit je potřebné zajistit odpovídající financování školství, proto TOP 09 vyzývá vládu, aby vzdělání vnímala jako naprostou prioritu, a to i ve svých rozpočtových plánech.
„Pětka na konci školního roku nemusí ve školství nutně znamenat jen špatnou známku. Pro nás je to symbolicky počet priorit pro následující školní rok a pro kvalitnější české školství. Chtěli bychom podpořit výjezdy žáků a studentů do zahraničí, které jim pomohou naučit se cizí jazyky. Důležité jsou také výměnné pobyty žáků a pedagogů v rámci evropských projektů, protože znalost cizích jazyků je pro nás součást evropanství,“ uvedl senátor a předseda expertní skupiny TOP 09 pro školství Jiří Růžička.
Konkrétní opatření pomáhající zkvalitnit výuku na druhém stupni základních škol a na středních školách, což vyžadují studenti i rodiče, by měla vést k tomu, že mladí absolventi budou schopni se orientovat a flexibilně přizpůsobovat rychle se měnícím požadavkům trhu práce.
„Znamená to například důraz na všeobecné vzdělání, dobrou znalost matematiky a jazyků, informační gramotnost a schopnost umět se přizpůsobit změnám. Nechceme, aby naše školy vychovávaly absolventy podle krátkodobých požadavků průmyslu nebo trhu práce,“ řekl senátor Jiří Růžička.
Ke kvalitě školství pomůže také různorodost všech typů škol a možnost výběru pro rodiče i děti. „Klíč je v pestrosti zřizovatelů škol, školních vzdělávacích programů, metod vzdělávání, ale i ve vlastní volbě žáků. Nabídka vzdělávání u soukromých nebo církevních škol a jejich pokrokové učební programy podpoří kvalitu škol veřejných,“ uvedl poslanec a děkan Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity František Vácha.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV