Tichý (ANO): Má být propagace politiků placena z městské kasy? Říkáme ne

28.09.2015 13:59 | Zprávy

Na červnovém jednání olomouckého zastupitelstva vedení města předložilo ke schválení rozpočtovou změnu, týkající se dalšího navýšení výdajů na marketing a propagaci.

Tichý (ANO): Má být propagace politiků placena z městské kasy? Říkáme ne
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

Překvapuje mě, že v době, kdy pravidelně vyplouvají na povrch další a další informace o katastrofickém stavu městských financí a infrastruktury, se vedení radnice nezdráhá objednávat další poradenské a konzultační služby v oblasti marketingu.

Předmětem smlouvy uzavřené na dobu neurčitou, tedy alespoň do doby než ve vedení města usedne nějaký rozumný hospodář, je obstarávání odborných rešerší, spolupráce s městem na jeho propagaci, poskytování mediálního tréninku, monitorování webů, sociálních sítí apod. Tedy standardní PR servis, který již dnes na odboru kanceláře primátora zajišťují čtyři zaměstnanci v oddělení mediální komunikace. Pro úplnost dodávám, že primátor zřídil ještě další funkční místo pro PR protipovodňových opatření. Samotný primátor má tři asistenty, z nichž minimálně jeden (člen ČSSD) se věnuje zejména jeho osobnímu PR. Pěstování kultu osobnosti, se kterým primátor Staněk na radnici přichází, je však zcela mimo realitu problémů, které má především řešit.

Nabízí se otázka, zda pravým účelem takto nehospodárného a zcela zbytečného plýtvání penězi daňových poplatníků není místo propagace města jen zlepšování obrazu jeho politického vedení.

Není sporu o tom, že Olomouc, pro kterou z ekonomického hlediska hraje cestovní ruch důležitou roli, kvalitní propagaci potřebuje. Dodavatelem zmiňované služby, PhDr. Jan Kubáček, je však politolog specializující se na politický a volební marketing, politickou komunikaci a poradce pro politické strategie. Mimo to byl také vedoucím poradců bývalého ministra za Věci veřejné Radka Johna.

Na co město Olomouc potřebuje politologa? Nabízí se tak otázka, zda pravým účelem takto nehospodárného a zcela zbytečného plýtvání penězi daňových poplatníků není místo propagace města jen zlepšování obrazu jeho politického vedení. Ten se totiž rozpadá stejně jako olomoucké mosty, přechody, kanalizace nebo tramvajová trať. Skandály s milionovými dary na PR, které v těchto dnech otřásají vedením ČSSD, stejně jako stíhání podnikatelů v oblasti informačních systémů poskytovaných městům a kraji řízeným touto stranou, potřebují opravdu těžký marketingový kalibr.

Profil dodavatele této služby, která bude občany stát čtvrt milionu ročně, je dostupný z veřejných zdrojů: https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Kub%C3%A1%C4%8Dek

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jiří Čunek byl položen dotaz

Fakt věříte tomu, že se to šílenství ještě podaří zvrátit?

A kdo je podle vás vlastně odpovědný za tu přehnanou korektnost, která nevede k ničemu jinému než k tomu, že lidé omezuje říct naplno svůj názor. Nebo myslíte, že tomu tak není? A dokážete si třeba dnes představit, že by se vysílal pořad Česká soda? Vždyť se tu tak vytrácí i humor a satira. A proč?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

15:15 Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

Jeden nemusí být zrovna fanatickým stoupencem politického stylu Donalda Trumpa, ale nikdo mu neupře,…