Vinklátová (SLK): Kraj láká na zajímavá místa online, využije i Tik Tok

08.02.2022 22:02 | Tisková zpráva

Výraznými proměnami prošla za uplynulé dva roky oblast cestovního ruchu. Zájemci o dovolené si již nekupují své pobyty s výrazným předstihem, naopak čekají do poslední chvíle. Víkendové pobyty si rezervují často až ve čtvrtek, a to i s ohledem na počasí či aktuální vládní opatření.

Vinklátová (SLK): Kraj láká na zajímavá místa online, využije i Tik Tok
Foto: repro youtube, tan
Popisek: Květa Vinklátová

„Bohužel se v přístupu návštěvníků odráží stav, kdy nemohou dlouho dopředu plánovat, kdy se nemohou spolehnout na to, že odjedou na víkend či dovolenou v domluveném či rezervovaném a zaplaceném termínu. Je to velký problém pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtman pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.

Změnily se též formáty propagace; přechází se do online forem. Důležitou roli hrají sociální sítě a také influencer marketing. Liberecký kraj se proto přeorientoval z klasických forem prezentace na moderní způsoby. Pro rok 2022 se chystá řada komunikačních kampaní na online platformách, které se budou zaměřovat na zahraniční trhy: Německo, Polsko a země Beneluxu.

Tématem číslo jedna pro zahraničí je Křišťálové údolí, které se letos pomyslně otevře celému světu – velkou novinkou bude speciální letní akce nazvaná Crystal Valley Week. Pokračovat bude také projekt Skryté skvosty, který představuje méně známá místa kraje.

Další téma reaguje na silnou poptávku z německy mluvících zemí po putování po železnici – propagace se dočkají takzvané Železniční skvosty, zajímavá místa, k nimž lze dojet vlakem. Nebude chybět představení turistické Hřebenovky, osvěta na témata jak se chovat v přírodě či jakou obuv na hory a propagace českých hor a historických témat.

Propagaci turistických zajímavostí spravuje v rámci Krajského úřadu Libereckého kraje oddělení cestovního ruchu. To chystá také řadu novinek. „Bude spolupracovat s úspěšnými videotvůrci Honest Guide/Kluci z Prahy, a to na videích v Lužických horách a Máchově kraji. V průběhu jara představí ambasadory Regionu Liberec a také jako první kraj v České republice spustí profil na sociální síti Tik Tok,“ přiblížila Květa Vinklátová.

Se zájmem se setkávají rovněž témata jednotlivých turistických regionů. Jizerské hory se v letošním roce zaměří na technické památky a významné osobnosti. Lužické hory posilují stěžejní téma sklářství, které plynule navazuje na fenomén pivovarnictví, protože pivo patří do skla. V Českém ráji hraje prim osobnost vévody Albrechta z Valdštejna, Máchův kraj představuje deset svých nejzajímavějších míst a láká gurmány. Nejvyšší české hory – Krkonoše – mají témat širokou paletu: od zážitkových jízd na Pojizerském Pacifiku přes putování po Krkonošské pivní stezce až po Pohádkové Krkonoše.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

9:15 Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

Vláda Petra Fialy zase sestavila výrazně schodkový rozpočet. Schodek 230 miliard korun v situaci, kd…