Vinklátová (SLK): Kraj láká na zajímavá místa online, využije i Tik Tok

08.02.2022 22:02 | Tisková zpráva

Výraznými proměnami prošla za uplynulé dva roky oblast cestovního ruchu. Zájemci o dovolené si již nekupují své pobyty s výrazným předstihem, naopak čekají do poslední chvíle. Víkendové pobyty si rezervují často až ve čtvrtek, a to i s ohledem na počasí či aktuální vládní opatření.

Vinklátová (SLK): Kraj láká na zajímavá místa online, využije i Tik Tok
Foto: repro youtube, tan
Popisek: Květa Vinklátová

„Bohužel se v přístupu návštěvníků odráží stav, kdy nemohou dlouho dopředu plánovat, kdy se nemohou spolehnout na to, že odjedou na víkend či dovolenou v domluveném či rezervovaném a zaplaceném termínu. Je to velký problém pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtman pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.

Změnily se též formáty propagace; přechází se do online forem. Důležitou roli hrají sociální sítě a také influencer marketing. Liberecký kraj se proto přeorientoval z klasických forem prezentace na moderní způsoby. Pro rok 2022 se chystá řada komunikačních kampaní na online platformách, které se budou zaměřovat na zahraniční trhy: Německo, Polsko a země Beneluxu.

Tématem číslo jedna pro zahraničí je Křišťálové údolí, které se letos pomyslně otevře celému světu – velkou novinkou bude speciální letní akce nazvaná Crystal Valley Week. Pokračovat bude také projekt Skryté skvosty, který představuje méně známá místa kraje.

Další téma reaguje na silnou poptávku z německy mluvících zemí po putování po železnici – propagace se dočkají takzvané Železniční skvosty, zajímavá místa, k nimž lze dojet vlakem. Nebude chybět představení turistické Hřebenovky, osvěta na témata jak se chovat v přírodě či jakou obuv na hory a propagace českých hor a historických témat.

Propagaci turistických zajímavostí spravuje v rámci Krajského úřadu Libereckého kraje oddělení cestovního ruchu. To chystá také řadu novinek. „Bude spolupracovat s úspěšnými videotvůrci Honest Guide/Kluci z Prahy, a to na videích v Lužických horách a Máchově kraji. V průběhu jara představí ambasadory Regionu Liberec a také jako první kraj v České republice spustí profil na sociální síti Tik Tok,“ přiblížila Květa Vinklátová.

Se zájmem se setkávají rovněž témata jednotlivých turistických regionů. Jizerské hory se v letošním roce zaměří na technické památky a významné osobnosti. Lužické hory posilují stěžejní téma sklářství, které plynule navazuje na fenomén pivovarnictví, protože pivo patří do skla. V Českém ráji hraje prim osobnost vévody Albrechta z Valdštejna, Máchův kraj představuje deset svých nejzajímavějších míst a láká gurmány. Nejvyšší české hory – Krkonoše – mají témat širokou paletu: od zážitkových jízd na Pojizerském Pacifiku přes putování po Krkonošské pivní stezce až po Pohádkové Krkonoše.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Trpí Česká republika stockholmským syndromem?

18:05 Rajchl (PRO): Trpí Česká republika stockholmským syndromem?

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na zvýšení poplatku za transfer plynu přes německé územ…