„Právě zima je mimořádnou příležitostí vychutnat si pohled na Krkonoše z oken vlaku s pocitem, že se díváte na opravdu velké hory. Nemusíte se věnovat volantu a jízdou vlakem navíc svým dětem dopřejete skutečné dobrodružství,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
První lokálka v západní části těchto hor, která směřuje z Martinic v Krkonoších do Rokytnice nad Jizerou, byla za velké slávy uvedena do provozu v roce 1899. Hlavním iniciátorem stavby byl známý krkonošský politik a podnikatel Jan hrabě Harrach. Martinické nádraží je unikátní hned v několika směrech. Je nejvýše položeným na trati a zároveň je také kulturní památkou. K řízení železničního provozu se tam stále používají dnes již ojedinělá mechanická návěstidla.
Několikrát do roka je také možné projet se na trati historickým vlakem taženým parní lokomotivou. Podrobnější informace jsou na webových stránkách http://www.nadrazimartinice.cz/. Zajímavostí je také naučná stezka železniční stanice Martinice v Krkonoších, jejíž délka činí 1,3 kilometru a tvoří ji 9 zastavení, která informují o technických detailech a zajímavostech o nádražní budově i areálu železniční stanice.
Více informací o Pojizerském Pacifiku je k vidění na odkazu ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV