Město, které je tvořeno několika městskými částmi, navíc spojuje jen jedna páteřní komunikace, silnice I/55, která kapacitně nezvládá stále se zvyšující dopravní zatížení a doprava zde pravidelně kolabuje. Město je doslova ucpáno jak cestujícími obyvateli, tak tranzitní dopravou. Situace je již dlouhodobě neúnosná a způsobuje nejen snižování kvality života se všemi přidruženými negativními dopady, ale i ekonomické ztráty místních podnikatelů a dopravců.
Pro břeclavské hnutí ANO je zlepšování dopravní situace ve městě prioritou. V rámci své pozice na radnici Břeclavi vyvíjí aktivitu k realizaci několika druhů opatření v dopravě. Prvním krokem bylo vytvoření nové poradní komise rady města těsně po volbách, již řídí radní za ANO Svatopluk Pěček, a která sdružuje odborníky v dopravě a zabývá se analýzou a doporučením opatření ke zlepšení dopravní situace.
Do programového prohlášení radnice pak byly uvedeny body týkající se mimo jiné podpory při přípravě výstavby silničního obchvatu města, výměny dosluhující světelné signalizace na exponovaných křižovatkách za nové, moderní semafory, přípravu druhé spojnice centra města s místní částí Poštorná, která se nyní po mnoha letech slibů poprvé začíná projekčně připravovat, rozšiřování cyklostezek a cyklistické dopravy a zvyšování bezpečnosti cyklistů, vybudování lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Dyji, která by odklonila část cyklodopravy mimo exponovaný hlavní tah, optimalizovat systém městské hromadné dopravy, ale také spojení obchodní zóny na kraji města se zastavěnou oblastí prostřednictvím chodníku pro pěší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV