Když jsme v době solárního boomu začínali zvažovat cestu k obnovitelným zdrojům, tak se mluvilo o velké výrobní základně panelů v Evropě, která bude mít inovačně navrch. Dnes se všechny panely vozí z Číny. Předpoklady se absolutně nevyplnily a to samé se podle mě stane u elektroaut.
Mohli bychom jít cestou syntetických paliv pro spalovací motory. Tam mají Němci nebo Češi, kteří se vyznačují zručnou, jemnou mechanikou, technologický náskok. Když se této výhody zbavíme a naskočíme na vývoj elektromobility, tak nám auto tvoří jen karosa, baterie, software a hardware, v čemž má zase rozhodně náskok Čína, kterou Evropa nedožene.
Čína má menší pracovní náklady, které bude mít stejné i za třicet let. Zařídila si i lepší přístup k drahým kovům jako kobalt v dalších zemích třetího světa a netrvá na lidskoprávních podmínkách těžby. Nevidím prostě cestu, jak promítnout naše lidskoprávní vůdcovství do reálných ekonomických výsledků. Až se to začne dít, rád přijdu a přiznám, že se mýlím.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV