Vozobule (TOP 09): Na nové koleje se vrací tramvaje

19.11.2021 13:05 | Zprávy

Na tramvajovou trať v Plaské ulici se vrací běžný provoz linky číslo 1 ze Slovan do Bolevce.

Vozobule (TOP 09): Na nové koleje se vrací tramvaje
Foto: TOP 09
Popisek: Michal Vozobule, předseda Zastupitelského klubu TOP 09 města Plzně

Cestující v úseku Bolevecká náves – Bolevec se tak do všech stanic dostanou tramvajemi již bez přestupování. První etapa náročné rekonstrukce tak končí, na jaře bude stavba dokončena položením zeleného zákrytu kolejiště. Tramvajová trať od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce byla otevřena 25. května 1990. Nyní prošla rekonstrukcí, která byla za dobu své existence tou největší.

„Během tříměsíční výluky byly vyměněny více než 30 let staré kolejnice i jejich uložení za nové. Na novou tramvajovou trať byly použity nově bezžlábkové železniční kolejnice, které jsou díky jejich pružnému uložení tišší při provozu. Staré dřevěné pražce nahradily nové z předepjatého železobetonu, jež umožní položení zeleného pásu,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Podle jeho slov se tak po krátkém úseku na Slovanské aleji i zde Plzeňané dočkají dalšího zeleného tramvajového pásu. „Ten zde ale bude tvořen suchomilnými rostlinami z rodu rozchodníků. Podobné rostou na střechách komplexu Paluby Hamburk u hlavního nádraží,“ dodal. S osazením suchomilných rozchodníků se má snížit prašnost a hlučnost na této části tratě.

V přímém úseku tratě byl snesen stávající kolejový rošt a byly odtěženy konstrukční vrstvy. Poté bylo zhotoveno nové odvodnění, štěrkové lože a kolejový rošt. Na jaře roku 2022 pak proběhne během pětidenní výluky finální zpevnění štěrkového lože. Kolejnice budou obloženy dílci z recyklované pryže, které společně se zeleným zákrytem pomohou k omezení hluku a přenosu vibrací z provozu tramvajové tratě. Již za provozu tramvají proběhne pokládka vodozádržné vrstvy pro ozelenění a samotného zeleného pásu z rozchodníků.

Část opravované dvoukolejné tramvajové trati, má asi 850 metrů a nezahrnuje krátký úsek v křižovatce ulic Plaské s Okounovou, který prošel obnovou před nedávnem, a vlastní obratiště na konečné tramvaje číslo 1 v Bolevci.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Eva Decroix, MBA byl položen dotaz

migrace

Jestli máme chránit naše křesťanské tradice a celkově Evropu, nemyslíte, že je třeba konečně zastavit nekontrolovatelný přiliv migrantů, který teď kvůli situaci v Sýrii může opět narůstat? Ač jako strana nic moc nezmůžete, máte aspoň nějaký návrh řešení, pro který se snažíte získat třeba v Bruselu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Trikolora: Demokracie a občanská práva jsou v naší zemi v ohrožení

20:06 Trikolora: Demokracie a občanská práva jsou v naší zemi v ohrožení

Trikolora na začátku volebního roku 2025 varuje před probíhajícím postupným rozkladem demokracie a i…