Změna způsobu financování regionálního školství bude znamenat další nárůst administrativy pro celý školský resort. Místo financování na žáka se zavádí složitý a nepřehledný systém, který zvyšuje administrativní nároky na školy, obce, kraje i samotné ministerstvo školství. Snad jediným pozitivem, které však samotné přijetí zákona přímo nezajišťuje, je slibovaný nárůst prostředků na platy pracovníků ve školství. Osobně bych uvítal, aby se ministerstvo spíše soustředilo na omezení administrativy a s výukou nesouvisejících povinností učitelů a také samozřejmě na podporu konkrétních opatření za účelem zvýšení kvality výuky (výstupní testy po ukončení ZŠ, podpora talentů, podpora většího propojení teorie s praxí apod.). Učitelé i ředitelé škol potřebují více důvěry a pravomocí a méně byrokracie.
RNDr. Miloš Vystrčil
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV