Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek pro oblast dopravy Adam Scheinherr (PRAHA SOBĚ) dnes údajně pořádají další ze série svých PR akcí, kdy budou vyvoleným prezentovat, že do útrob Barrandovského mostu zatéká voda. Tuto převratnou novinku, o které Technická správa komunikací (TSK) hovoří už minimálně od roku 2016, tedy prezentují se šestiletým zpožděním. Zastupitelé pražské ODS v této souvislosti uvádějí na pravou míru několik polopravd a mýtů, které ve veřejném prostoru účelově šíří nejužší vedení města, aby maskovalo výrazné nedostatky v přípravách na opravu této klíčové dopravní tepny.
Pět polopravd a mýtů Zdeňka Hřiba a Adama Scheinherra
Oprava mostu stejně jako objízdné trasy jsou perfektně připraveny
V rámci posledního zasedání Zastupitelstva hlavního města Prahy koncem ledna 2022 vyzvali zastupitelé za ODS náměstka Scheinherra, aby předložil podrobný plán oprav a objízdných tras. Podle našich zjištění totiž do dnešního dne nikdo z magistrátu nejednal se zástupci dotčených městských částí, aby jim tyto dokumenty představil. Adam Scheinherr přislíbil, že tyto dokumenty přinese na další jednání zastupitelstva, které se uskuteční koncem února 2022. Nabízí se proto otázka, zda tyto dokumenty opozičním zastupitelům zatajil, nebo je v mezičase nechal narychlo zpracovat, aby je v předstihu mohl představit médiím. Obě varianty, které připadají v úvahu, jsou však naprosto skandální.
Komunikace s veřejností běží jako na drátkách
Vedení Prahy vytrvale odmítá, že by město podcenilo veřejnou komunikaci opravy Barrandovského mostu. Celá rekonstrukční akce má mít svého komunikačně-stavebního koordinátora. O jeho existenci však zatím ví pouze hrstka lidí a nikdo reálně netuší, jakou komunikační strategii má město v případě této stavební akce připravenou. Pokud vůbec nějaká existuje. Městské části, kde působí zástupci za ODS potvrdily, že žádné podklady např. k objízdným trasám stále nemají k dispozici.
Občané nemusejí mít strach z dopravních omezení
Hlavní město zatím neukázalo ani svou představu, jaké dopady bude mít uzavření jízdních pruhů v rámci rekonstrukce mostu. Je přitom zřejmé, že ulice jako K Barrandovu, Strakonická, Modřanská, Komořanská, ale například i Vídeňská, Radlická nebo Milady Horákové či Evropská velmi pravděpodobně zaznamenají dopravní nápor, a to v délce trvání několika let! Oprava Barrandovského mostu bude mít reálný dopad na dopravu v celém městě, a to včetně dopravy veřejné. Chápeme, že občané nemohou mít strach z něčeho, co si zatím nedokážou představit, ale rozhodně takový přístup politiků nelze považovat za odpovědný.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV