„Od sesuvu uplynulo téměř pět let. Zatímco na dokončení dálnice D8 se pracovalo v horečném tempu bez ohledu na vícenáklady v řádech miliard korun, železniční trať dodnes obnovena není. Smetení vládních slibů je výsměchem voličům,“ říká Karolina Žákovská, 3. místopředsedkyně Strany zelených a radní městského obvodu Ústí nad Labem-město.
Strana zelených konstatuje, že přístup Ministerstva dopravy je v hrubém rozporu s cíli dopravní politiky i mezinárodními závazky České republiky, stanovujícími zvýšit podíl udržitelných forem dopravy, zejména dopravy železniční, na celkové dělbě přepravní práce. Navíc se tak děje v době, kdy počet cestujících v železniční dopravě každoročně roste už řadu let po sobě a ve státním rozpočtu je na dopravní infrastrukturu dle tvrzení ministra dopravy dostatek financí. Ústecký kraj, který organizuje a objednává osobní regionální dopravu, a tudíž nejlépe zná potřeby regionu, jasně deklaruje, že trať má své nepostradatelné místo v dopravní obslužnosti kraje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV