„Od sesuvu uplynulo téměř pět let. Zatímco na dokončení dálnice D8 se pracovalo v horečném tempu bez ohledu na vícenáklady v řádech miliard korun, železniční trať dodnes obnovena není. Smetení vládních slibů je výsměchem voličům,“ říká Karolina Žákovská, 3. místopředsedkyně Strany zelených a radní městského obvodu Ústí nad Labem-město.
Strana zelených konstatuje, že přístup Ministerstva dopravy je v hrubém rozporu s cíli dopravní politiky i mezinárodními závazky České republiky, stanovujícími zvýšit podíl udržitelných forem dopravy, zejména dopravy železniční, na celkové dělbě přepravní práce. Navíc se tak děje v době, kdy počet cestujících v železniční dopravě každoročně roste už řadu let po sobě a ve státním rozpočtu je na dopravní infrastrukturu dle tvrzení ministra dopravy dostatek financí. Ústecký kraj, který organizuje a objednává osobní regionální dopravu, a tudíž nejlépe zná potřeby regionu, jasně deklaruje, že trať má své nepostradatelné místo v dopravní obslužnosti kraje.
Zvláště absurdně působí informace o ekonomické nenávratnosti opravy, neboť oprava je pouze nápravou škod, způsobených nezodpovědností organizací pracujících se souhlasem Ministerstva dopravy ČR. Je to podobná situace, jako kdyby vám soused zapálil dům a pak vám řekl, že škodu nezaplatí, protože oprava vašeho domu není ekonomicky návratná.
„Strana zelených ve shodě s Ústeckým krajem s rozhodnutím ministerstva zásadně nesouhlasí a považuje za nezbytné poškozenou železniční trať co nejdříve opravit. Zároveň žádá důsledné vyšetření příčin sesuvu,“ uzavírá Karolina Žákovská.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV