„Kontaktní kampaň má tradičně největší ohlas. Především lidé na vesnici jsou rádi, že k nim politici zavítají a jsou ochotni s nimi chvíli diskutovat,“ prozrazuje své zkušenosti z kontaktní kampaně lidovecký kandidát na europoslance Tomáš Zdechovský. Ten chce, společně s dalšími kolegy z kandidátky, využít každý den do voleb na setkání s voliči přímo u nich doma.
„Ježdění po republice má neuvěřitelné kouzlo. Už se nám opakovaně stalo, že nás lidé pozvali na zabíjačku nebo na Moravě do sklípku. Navíc zjistíte, že politika se nedá dělat od stolu. Lidi trápí obyčejné problémy a vůbec je nezajímá například dění na Krymu,“ popisuje některé zážitky Zdechovský. Na Zlínsku zase museli členové týmu opakovaně ochutnávat tamní slivovici, jejíž vzorky si pak ještě odvezli domů.
Všude však politiky s otevřenou náručí nevítají. „Setkali jsme se i s tím, že se nás lidé ptají, zda vykupujeme kůže nebo na nás pustí psy. Ale s tím musí člověk při kontaktních kampaních prostě počítat,“ dodává s úsměvem lidovecký politik.
Lidovci v kampani tradičně vsází na akci ploty
KDU-ČSL vsází při volbách na akci ploty, kdy si jejich příznivci dávají na své ploty plachty a do oken plakáty svých oblíbených kandidátů. Tento styl kampaně použili lidovci poprvé při senátní kampani Petra Pitharta, který tehdy vyhrál o 26 hlasů. Od té doby již tento způsob levného marketingu k lidoveckým kampaním patří.
„Tehdy se nám velké strany a odborníci na marketing smáli, že je to hloupost, a že volby takto nikdy nevyhrajeme. Když jsme tehdy vyhráli volby, tak je smích přešel,“ vzpomíná Zdechovský, který v roce 2006 dělal Petru Pithartovi volebního manažera.
Gabriela Vaňková
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš Zdechovský - profil